Календарно-тематичний план індивідуальних занять при фонетичних порушеннях Ламбдацизм Етапи і зміст роботи з корекції фонетичних порушень мови Мета роботи з корекції фонетичних порушень мови Кількість годин Примітка Дата 1 Підготовка мовного апарату до правильної вимови звука «л» Ознайомити перед дзеркалом із будовою артикуляційного апарату та його функціями;розвивати рухливість органів арт –го апарату, мовленнєве дихання й голос, виховувати вміння вслухатися у звернене мовленн, розуміти почуте. 1 2 Підготовка мовнослухового і мовнорухового аналізаторів до правильного сприймання і відтворення звука «л» Формувати точні рухи органів артикуляційного апарату й фонематичні процеси, розвивати спрямований струмінь видихуваного повітря; виховувати вміння розрізняти правильну і викривлену вимову звуків 1 3 Вправлення органів артикуляційного апарату в якісному виконанні елементів артикуляційного укладу звука «л» Формувати правильні, точні рухи органів артикуляційного апарату, розивати увагу, пам'ять, самоконтроль, зоровий контроль, відчуття положення й руху власних органів артикуляції, виховувати задоволення від позитивного результату 1 4 Розвиток фонематичного слуху Формувати вміння чути окремі звуки в слові, виокремлювати звуки в складах, розрізняти на слух звики мовлення, розвивати увагу, пам'ять, самоконтроль і зоровий контроль 5 Розпізнавання й розрізнення правильної і викривленої вимови «л» Формувати чіткий слуховий і артикуляційний образ звука «л», розвивати увагу, пам'ять, самоконтроль і зоровий контроль 1 6 Постановка правильної вимови звука «л» Формувати чітку артикуляційну позицію й слуховий образ звука «л»,розвивати синхронні дії мовнорухового і мовнослухового механізму, самоконтроль, виховувати бажання говорити правильно 1 7 Постановка звука «л» за наслідуванням Учити піднімати кінчик язика за наслідуванням, розвивати зоровий і слуховий контроль, виховувати бажання говорити правильно 1 8 Постановка звука «л» Учити утворювати звук «л», розвивати зоровий і слуховий контроль, виховувати бажання говорити правильно 1 9 Постановка звука «л» механічним способом Учити піднімати кінчик язика до верхніх зубів, розвивати тактильний контроль, виховувати бажання говорити правильно 1 10 Постановка звука «л» змішаним способом Учити утворювати звук «л», розвивати тактильний контроль, виховувати бажання говорити правильно 1 11 Автоматизація звука «л» у складах Формувати правильну вимову звука «л» у складах, розвивати фонематичний слух, логічне мислення, зорову та слухову пам'ять, увагу 1 12 Автоматизація звука «л» у словах Формувати правильну вимову звука «л» у словах, розвивати фонематичний слух, логічне мислення, зорову та слухову пам'ять, увагу 1 13 Автоматизація звука «л» у словах зі збігом приголосних Формувати правильну вимову звука «л» у словах зі збігом приголосних, розвивати фонематичний слух, логічне мислення, зорову та слухову пам'ять, увагу, бажання говорити правильно 1 14 Автоматизація звука «л» у словах і реченнях Формувати правильну вимову звука «л» у словах і реченнях, розвивати фонематичний слух, логічне мислення, зорову та слухову пам'ять, увагу 1 15 Автоматизація звука «л» у словах і реченнях зі збігом приголосних Формувати правильну вимову звука «л» у словах і реченнях зі збігом приголосних , розвивати фонематичний слух, логічне мислення, зорову та слухову пам'ять, увагу 1 16 Постанова й автоматизація звука «л’» у складах Формувати правильну ізольовану вимову звука «л’», розвивати фонематичний слух, логічне мислення, зорову та слухову пам'ять, увагу 1 17 Автоматизація звука «л’» у словах Формувати правильну вимову звука «л» у словах і реченнях, розвивати фонематичний слух, логічне мислення, зорову та слухову пам'ять, увагу 1 18 Автоматизація звука «л’» у словах і реченнях 1 19 Диференціація звуків «л» і «л’» в ізольованій вимові й складах Формувати правильну вимову звуків «л» і «л’» в ізольованій вимові й складах 1 20 Диференціація звуків «л» і «л’» у словах і реченнях Формувати правильну вимову звуків «л» і «л’ у словах і реченнях» 1 21 Диференціація звуків «л», «л’» і «н», «н’» у складах, словах і реченнях Формувати правильну вимову звуків «л», «л’» і «н», «н’» у складах, словах і реченнях 1 22 Диференціація звуків «л», «л’» і «у» в складах, словах і реченнях Формувати правильну вимову звуків звуків «л», «л’» і «у» в складах, словах і реченнях 1 23 Диференціація звуків «л», «л’» і «в» в складах, словах і реченнях Формувати правильну вимову звуків звуків «л», «л’» і «в» в складах, словах і реченнях 1 24 Розвиток комунікативних вмінь і навичок Закріплювати вміння і навички безпомилкового вживання звуків «л» і «л’» у всіх видах мовлення 3 [size=14][/size]