Середа, 18.10.2017
Логопедична новинка

ВАЖЛИВЕ ДЛЯ УСІХ
ВЧИТЕЛЬ-НОВАТОР
Меню
Популярні файли
Атестація
АЛАЛІЯ Заняття
АЛАЛІЯ Частина 1
АЛАЛІЯ Частина 2
ЛогоКуб
Дрібна моторика
Кубум
Звук. Алалія.
Слово-фраза.Алалія
Скільки нас тут?
Всього: 3
Гостей: 2
Користувачів: 1
benani1973
За весь період
Лічильник
ДИСЛЕКСІЯ

Методика роботи з молодшими школярами



Останніми роками спостерігається значення зростання кількості учнів, яким важко достається читання. Таким дітям нелегко встановлювати зв’язки між звуками і відповідними літерами, що ускладнює для них опанування читання.

Дислексія - часткове порушення процесів читання, зумовлене несформованістю вищих психологічних функцій, що виявляються у стійких помилках.

Фонемна дислексія пов’язана з недорозвитком функції фонематичної системи, що виявляється у труднощах засвоєння літер, а також у заміні звуків, схожих акустично й артикуляційно (б-п, д-т, ж-ш). При цьому простежується читання по літерах і порушення звукоскладової структури слова, що виявляється у вставлення голосних між приголосними (пасала замість пасла), (сутук замість стук) перестановка звуків (стіка — сітка), складів (лопата - лотапа).

Семантична дислексія - порушення розуміння прочитаних слів, речень за технічно правильного читання.

Учням із семантичною дислексією складно виконати такі завдання:

- вимовити слова подані у вигляді послідовно вимовлених ізольованих звуків, із короткою паузою між звуками (с, е, л, о - село) повторити речення, розбите на склади (дівчин-ка зби-рає кві-ти)

Аграматична - зумовлена недорозвитком граматичної будови мови, морфологічних і систематичних узагальнень, зміна відмінкових закінчень і кількості іменників (у товариша два вухи, у класу, казка цікаве), пропуски прийменників, сполучників.

Мнестична - порушення засвоєння букв, труднощі при встановленні асоціацій між звуком і буквою. Учень не запам’ятовує, яка літера відповідає тому чи іншому звуку. Діти не можуть відтворювати в певній послідовності ряд із 3-5 звуків, а якщо й відтворюють, то порушують порядок їхнього проходження, скорочують, пропускають звуки, слова.

У молодших школярів найчастіше простежуються фонематична, семантична, аграматична та оптична дислексія.

Фонематична дислексія пов’язана з недорозвиненістю функцій фонематичної системи.

Семантична дислексія виявляється в порушенні розуміння прочитаних слів, речень при технічно правильному читанні.

Аграматична дислексія зумовлена недорозвитком граматичної будови мови, морфологічних і синтаксичних узагальнень.

Оптична дислексія виявляється в труднощах засвоєння графічно подібних літер і під час їхньої взаємозаміни.

Групи помилок, найтиповіші для дітей – дислектиків.

1. Заміна та змішування при читанні фонетично подібних близьких звуків, а також графічно подібних букв (Х-Ж, П-Н, 3-В, Н-Н).

2. Побуквене читання.

3. Спотворення звуко-складової структури слова (пропуски та перестановки голосних і приголосних звуків і складів.

4. Порушення розуміння прочитаного.

5. Аграматизм при читанні (заміна відмінкових закінчень).

Працюючи над усуненням порушень читання та письма, слід пам’ятати, що ця робота проводиться одночасно, бо процеси читання та письмо нероздільні. Треба пам’ятати, що основою грамотного читання та письма є розвинене фонематичне сприймання.

Особливим і ключовим для учня дислектика є те, що він, досить довго дивлячись на букву не розпізнає її або ж плутає з графічно схожою. Читання набуває відгадувального характеру. Особливо характерними для дислексії є те, що «буксування» на цьому рівні може затягтися на місяці й роки.

1. Спочатку пропонують малюнки, на яких треба знайти відмінності,

пропонують безліч предметів, які треба назвати, малюнки, коли одні предмети накладаються на інші.

2. Далі робота починається на рівні літер. На етапі ознайомлення з конкретною буквою треба показувати, як цей звук вимовляти так як його графічно позначити, знайти серед інших, наприклад:

- "Що нагадує буква: Н - драбина, О-бублик і.т.д."

- "Яка буква зображена правильно?"

- "Чим відрізняються букви? (П-Щ В-3)"

- "Назви перекреслену букву"

- "Виділи букви, накладені одна на одну"

- "З яких букв ці елементи?"

3. Потім дітям пропонують таблиці складів. Треба починати з обернених. Вони легші за прямі.

Далі: - слова з одним закритим складом (сук-сік, рак-рік, цап-ціп, лис-ліс, сон-син, тон-тин), двоскладові з відкритими складами (ло-ша, хата-вата-дата), трискладові слова з відкритими складами (ма-ли-на, золото-долото-болото), двоскладові слова з двома закритими складами ( каш-тан, бай-кал, кактус, кар-туз), трискладові комбінації з відкритими і закритими складами (щітка-щіточка, щапка-ша-поч-ка), слова з чотирма відкритими сладами( ви-возити, до-возити, завозити, привозити).

Оптична дислексія - труднощі під час засвоєння графічно подібних літер і їхньої взаємозаміни (Л-Л, 3-В, И-Ш, ТГ,Н,П И).

Ефективна корекційно-розвивальна робота можлива лише за умови взаємодії всіх учасників педагогічного процесу: вчителя-логопеда з учителями початкових класів:

· формування звуко - буквенного аналізу слів;

· синтез слова;

· розвиток здатності конструювати фрази та зв’язні висловлювання, телеписьма;

· розширення словникового запасу;

· виправлення дефектних звуків;

· розвиток фонематичного слуху, слухових і слухомовних рухових уявлень.

Система вправ для корекції дислексії.

Перш за все для виправлення помилок в усному мовленні слід докласти зусиль, аби допомогти надалі опанувати письмову мову.



Розвивальні кінезіологічні вправи.

Кінезіологічна корекція спрямована на покращення міжкулькової мозкової взаємодії, дрібної моторики, мовної активності і подолання дислексії. Найсприятливіший період для занять такими вправами - до 10 років, коли кора великих півкуль ще остаточно не сформувалася.

Ігрові форми навчання читання.

Занурюючись у цікаві ігрові форми зі словесними матеріалом, учні не помічають, як у них формується низка дуже важливих операцій, які лежать в основі читання.

Ребус - це загадка, в якій слово або речення, зашифровані за допомогою малюнків, букв чи знаків.

Метограми – загадки, в яких загадані слова відгадують за ознаками, де заміна вказаних букв змінює значення слова.

Анаграма - це слова з одних і тих же букв, які означають різні предмети. Перестановкою букв чи складів отримуємо нове, за своїм значенням, слово.


Шарада – загадка, в якій загадане слово розподіляється на кілька частин. Акровірш - вірш, написаний так, що початкові букви рядків, прочитаних згори вниз утворюють слово чи словосполучення.

Читалочки - розширялочки, читаночки - з’єдналочки, читаночки- складалочки, сходи - читалочки, піжмурки (знайти слова, що сховалися в ряді букв), читалочки - переставлялочки (но-ра, ло-сі)…



При своєчасній цілеспрямованій допомозі діти досягають хороших результатів і читання вже не складає для них особливих труднощів.

Статистика доводить: рання діагностика і своєчасне надання допомоги значно підвищують шанси на корекцію усіх мовленнєвих дисфункцій.
ДІТИ - КВІТИ
ПОШУК ПО САЙТУ
Пошук за тегами
диференціація звуків конспект сайт фонематичні процеси ІКТ артикуляційна гімнастика Автоматизація звука Р автоматизація звука увага книги мислення антоніми продам вправи кольори мовлення логопедичне лото дисграфія відео-гра голосні звуки лексика словник фігури уява дрібна моторика заняття автоматизація звук логопедичний кабінет логопедична вікторина лото конспект уроку Звіт дихання Методичка дрібна моторика рук автоматизація звуків звук л ЗНМ читання презентація-гра Річний план роботи класифікація звуків мовленнєва картка звук ц алалія сенсорика алгоритм логопедичний зошит семінар логопедія книга інклюзивне навчання психогімнастика ігри звук ш звук з Малюнки зошит профілі зв'язне мовлення картинний матеріал чистомовки буклет ФФНМ ЗАЇКАННЯ дидактична гра План дизартрія дислалія індивідуальний план роботи фонематичний слух логоритміка відео скоромовки Пам'ять логіка зорове сприймання звук ч вікторина конспект заняття ринолалія Індивідуальні діагностика обстеження мовлення новікова пальчикова гімнастика презентація сценарій сонорні звуки свистячі звуки шиплячі звуки посібник іграшки звук р гра звук с звук ж диференціація батькам
Розкажи друзям про наш сайт...
ОГОЛОШЕННЯ
ВАКАНСІЇ
Спілкуємося
Дякуємо вам!
  • Любов/chulachka
  • надія кульчицька/настя
  • Юлия Кошалковська/Юлия_11_88
  • Ирина Демьянчук/Ирина
  • Рита Ступка/Марго
  • валентина павлюк/valia
  • Олеся/olesya
  • ольга/vadysan
  • /Julia_Potapenko
  • Ірина Поліщук/Marry
  • Алла Мозгова/АЛЛОЧКА
  • Снежана Григорьева/СнеГ
  • Наталя/Natalia
  • Ангелина евдакова/Angeli
  • Юлія Отришко/Juliya
  • Ирина/olshim
  • Инна/anirambe
  • Юлия Горда/yug
  • /Ler
  • Маряна/shmasya
  • Леся/КЛЯ
  • Наталья Федотова/logo
  • Валентина Галич/valentina
  • Наталия Съедина/Наті
  • Тетяна Милосердова/Скорпіон-Тетяна
  • Наталія Ткачишин/NaTka
  • Альонка/sko
  • юля козлова/про
  • Наталья Владимировна погоріла/nata
  • Катерина Міхєєнко/katjazzz
  • Інна/vbhjckfdf
  • Аліна Луценко/alina
  • Олена/Ленчик
  • Andriy Poshyvak/dusik
  • Олена Шадура/kostima
  • Альона Шадура/kostimka2616
  • леся Чаплінська/Lisa
  • Ксенія/Ксенія
  • Наталья/Муха
  • Ольга Минайлюк/Ольга
  • Юлія Демченко/jula2222
  • Марина Касінова/Маріне
  • /Iriska
  • Татьяна Кузнецова/nezabudka12345
  • Светлана Егорова/Светлана
  • Галина Воробець/бджілка
  • Людмила Назаренко/Ljuda
  • /Гармонія
  • Орися Коропатніцька/логопед
  • Лілія Гарбар/Лілька
  • /viki
  • Лілія Подлісецька/maks110410
  • /nadja
  • Олена Динь/Hellen
  • Іра Ферт/ІРУХА
  • Катерина Глинська/Яшма
  • Надежда Захарова/DANIN
  • Elena kuzmenko/anell
  • Валентина Дольська/Lapka
  • Кристина Кузьменко/Кристина19
  • Елена/bulitsh
  • galina/kanoe
  • Saint Nicholas Day 2012 Батючок/zxcvvbbn
  • Виктория Макогон/Виктория2920
  • Ольга Васильевна Меденец/medenets_o
  • Світлана Домнюк/Sveta4061
  • Алёна Хоптова/alena1891
  • ЛІЧИЛЬНИК
    Сьогодні зареєстровано користувачів: 2
    Вчора зареєстровано користувачів:
    Всього зареєстровано користувачів 11435
    ОДНОКЛАСНИКИ
    ФЕЙСБУК
    НАШІ ДРУЗІ
    НАШІ ДРУЗІ
    РЕКОМЕНДУЄМО САЙТ
    РЕКОМЕНДУЄМО САЙТ
    РЕКОМЕНДУЄМО САЙТ
    РЕКОМЕНДУЄМО САЙТ
    КАТАЛОГ САЙТІВ
    Каталог сайтів
    Copyright MyCorp © 2017
    Сайт створено у системі uCoz