Вівторок, 17.10.2017
Логопедична новинка

ВАЖЛИВЕ ДЛЯ УСІХ
ВЧИТЕЛЬ-НОВАТОР
Меню
Популярні файли
Атестація
АЛАЛІЯ Заняття
АЛАЛІЯ Частина 1
АЛАЛІЯ Частина 2
ЛогоКуб
Дрібна моторика
Кубум
Звук. Алалія.
Слово-фраза.Алалія
Скільки нас тут?
Всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
За весь період
Лічильник

УДК 376.37:373.25 – 811.161.2.

Рібцун Ю.В.,

науковий співробітник лабораторії логопедії Інституту спеціальної педагогіки НАПН України

 

 

Вплив ендогенних та екзогенних факторів  на становлення мовленнєвої діяльності молодших дошкільників із ЗНМ

 

У статті розкрито вплив ендогенних та екзогенних факторів на становлення мовленнєвої діяльності молодших дошкільників із ЗНМ.

 

Ключові слова: ендогенні, екзогенні фактори, мовленнєва діяльність, загальний недорозвиток мовлення.

 

Правильно організоване корекційне навчання та виховання дітей в умовах спеціального дошкільного закладу потребує всебічного вивчення мовленнєвих і немовленнєвих процесів дошкільників, сенсомоторної сфери, інтелектуального розвитку, а також якостей особистості та соціального оточення. Особливо це стосується молодших дошкільників із загальним недорозвитком мовлення, адже такі діти практично не говорять, і з’ясувати можливі причини мовленнєвого недорозвитку часто заскладно.

Відсутність у спеціальній літературі адекватних методів діагностики і корекції порушень мовленнєвого розвитку зазначеної категорії дітей, відповідного навчально-методичного забезпечення ускладнює роботу як логопедів, так і вихователів. Саме тому нами розроблено та апробовано методику як діагностичної, так і корекційної роботи з молодшими дошкільниками із ЗНМ.

Первинне збирання інформації – важливий етап дослідження стану сформованості мовленнєвої діяльності дітей четвертого року життя із ЗНМ. Тому розглянемо питання детально, зокрема проаналізуємо вплив ендогенних та екзогенних факторів на становлення мовленнєвої діяльності у дітей.

Збирання анамнестичних даних відбувалося за допомогою цілеспрямованих бесід з батьками у формі структурованих інтерв’ю, які були підтверджені та доповнені медичними довідками (невропатолога, психіатра, ЛОР, офтальмолога). Саме це стало важливою прогностичною частиною всієї побудови обстеження та добору діагностичних методик і дозволило досить повно охарактеризувати пренатальний, натальний та постнатальний періоди розвитку кожної дитини.

На основі аналізу особових справ дітей, проведених бесід було виділено найбільш типові ендогенні та екзогенні фактори щодо можливих причин  мовленнєвого недорозвитку дошкільників.

Проведене дослідження дозволило розмежувати вплив ендогенних факторів у перинатальний і постанальний періоди розвитку, а екзогенних – у перинатальний, натальний та постанальний періоди, що дало змогу з’ясувати найбільш типові чинники, які мають максимально шкідливий вплив на формування як ЦНС дитини в цілому, так і її мовленнєвого розвитку зокрема, та здійснити порівняльний аналіз з існуючими статистичними даними попередніх років.

До ендогенних факторів у перинатальний період розвитку відносимо такі: багатоплідну вагітність, токсикоз (у першій та другій половині вагітності), несумісність резус-факторів матері та плоду, групову імунологічну несумісність крові матері та плоду, інфекційні захворювання матері під час вагітності (кір, вірусний гепатит, грип, епідпаратит, токсоплазмоз та ін.), прийом матір’ю лікарських препаратів (протисудомних, жарознижуючих, гормональних, антибіотиків), вітаміну А та кортизону в критичні періоди ембріонального розвитку (7-8 тижні, 3-4 місяці), стресові ситуації (психотравми), нервово-психічні захворювання батьків, хронічні соматичні захворювання батьків (цукровий діабет, захворювання серця, легень, нирок, ожиріння), вживання батьками алкоголю, нікотину, наркотичних речовин, іонізуюче радіоактивне опромінення батьків, інтоксикації батьків, дії хімічних виробничих і побутових речовин (отрутохімікатів, лугів, кислот), вроджені вади, відхилення від норми в анатомічній будові тіла плоду, ПЕП (перинатальну енцефалопатію), гіпоксії плоду; до ендогенних факторів у постнатальний період розвитку зараховуємо генетичні захворювання дитини, захворювання нервової системи дитини, нейроінфекції, вади зору та слуху.

Відсоткове співвідношення ендогенних та екзогенних факторів за ступенем впливу на перинатальний, натальний та постнатальний розвиток представлено у таблицях 1 та 2.

Проаналізуємо вплив ендогенних факторів у перинатальний період розвитку, розташувавши їх за величиною відсоткових значень кількісних показників.


ПОВНІСТЮ СТАТТЮ ЧИТАТИ ТУТ:http://narodnaosvita.kiev.ua/Narodna_osvita/vupysku/11/statti/ribcun.htm

ДІТИ - КВІТИ
ПОШУК ПО САЙТУ
Пошук за тегами
диференціація звуків конспект сайт фонематичні процеси ІКТ артикуляційна гімнастика Автоматизація звука Р автоматизація звука увага книги мислення антоніми продам вправи кольори мовлення логопедичне лото дисграфія відео-гра голосні звуки лексика словник фігури уява дрібна моторика заняття автоматизація звук логопедичний кабінет логопедична вікторина лото конспект уроку Звіт дихання Методичка дрібна моторика рук автоматизація звуків звук л ЗНМ читання презентація-гра Річний план роботи класифікація звуків мовленнєва картка звук ц алалія сенсорика алгоритм логопедичний зошит семінар логопедія книга інклюзивне навчання психогімнастика ігри звук ш звук з Малюнки зошит профілі зв'язне мовлення картинний матеріал чистомовки буклет ФФНМ ЗАЇКАННЯ дидактична гра План дизартрія дислалія індивідуальний план роботи фонематичний слух логоритміка відео скоромовки Пам'ять логіка зорове сприймання звук ч вікторина конспект заняття ринолалія Індивідуальні діагностика обстеження мовлення новікова пальчикова гімнастика презентація сценарій сонорні звуки свистячі звуки шиплячі звуки посібник іграшки звук р гра звук с звук ж диференціація батькам
Розкажи друзям про наш сайт...
ОГОЛОШЕННЯ
ВАКАНСІЇ
Спілкуємося
Дякуємо вам!
  • Любов/chulachka
  • надія кульчицька/настя
  • Юлия Кошалковська/Юлия_11_88
  • Ирина Демьянчук/Ирина
  • Рита Ступка/Марго
  • валентина павлюк/valia
  • Олеся/olesya
  • ольга/vadysan
  • /Julia_Potapenko
  • Ірина Поліщук/Marry
  • Алла Мозгова/АЛЛОЧКА
  • Снежана Григорьева/СнеГ
  • Наталя/Natalia
  • Ангелина евдакова/Angeli
  • Юлія Отришко/Juliya
  • Ирина/olshim
  • Инна/anirambe
  • Юлия Горда/yug
  • /Ler
  • Маряна/shmasya
  • Леся/КЛЯ
  • Наталья Федотова/logo
  • Валентина Галич/valentina
  • Наталия Съедина/Наті
  • Тетяна Милосердова/Скорпіон-Тетяна
  • Наталія Ткачишин/NaTka
  • Альонка/sko
  • юля козлова/про
  • Наталья Владимировна погоріла/nata
  • Катерина Міхєєнко/katjazzz
  • Інна/vbhjckfdf
  • Аліна Луценко/alina
  • Олена/Ленчик
  • Andriy Poshyvak/dusik
  • Олена Шадура/kostima
  • Альона Шадура/kostimka2616
  • леся Чаплінська/Lisa
  • Ксенія/Ксенія
  • Наталья/Муха
  • Ольга Минайлюк/Ольга
  • Юлія Демченко/jula2222
  • Марина Касінова/Маріне
  • /Iriska
  • Татьяна Кузнецова/nezabudka12345
  • Светлана Егорова/Светлана
  • Галина Воробець/бджілка
  • Людмила Назаренко/Ljuda
  • /Гармонія
  • Орися Коропатніцька/логопед
  • Лілія Гарбар/Лілька
  • /viki
  • Лілія Подлісецька/maks110410
  • /nadja
  • Олена Динь/Hellen
  • Іра Ферт/ІРУХА
  • Катерина Глинська/Яшма
  • Надежда Захарова/DANIN
  • Elena kuzmenko/anell
  • Валентина Дольська/Lapka
  • Кристина Кузьменко/Кристина19
  • Елена/bulitsh
  • galina/kanoe
  • Saint Nicholas Day 2012 Батючок/zxcvvbbn
  • Виктория Макогон/Виктория2920
  • Ольга Васильевна Меденец/medenets_o
  • Світлана Домнюк/Sveta4061
  • Алёна Хоптова/alena1891
  • ЛІЧИЛЬНИК
    Сьогодні зареєстровано користувачів: 0
    Вчора зареєстровано користувачів: 15 
    Всього зареєстровано користувачів 11424
    ОДНОКЛАСНИКИ
    ФЕЙСБУК
    НАШІ ДРУЗІ
    НАШІ ДРУЗІ
    РЕКОМЕНДУЄМО САЙТ
    РЕКОМЕНДУЄМО САЙТ
    РЕКОМЕНДУЄМО САЙТ
    РЕКОМЕНДУЄМО САЙТ
    КАТАЛОГ САЙТІВ
    Каталог сайтів
    Copyright MyCorp © 2017
    Сайт створено у системі uCoz