Вівторок, 12.12.2017
Логопедична новинка

ВАЖЛИВЕ ДЛЯ УСІХ
ВЧИТЕЛЬ-НОВАТОР
Меню
Популярні файли
Атестація
АЛАЛІЯ Заняття
АЛАЛІЯ Частина 1
АЛАЛІЯ Частина 2
ЛогоКуб
Дрібна моторика
Кубум
Звук. Алалія.
Слово-фраза.Алалія
Скільки нас тут?
Всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
За весь період
Лічильник

УДК 376.37:373.25 – 811.161.2.

Рібцун Ю.В.,

науковий співробітник лабораторії логопедії Інституту спеціальної педагогіки НАПН України

 

 

Вплив ендогенних та екзогенних факторів  на становлення мовленнєвої діяльності молодших дошкільників із ЗНМ

 

У статті розкрито вплив ендогенних та екзогенних факторів на становлення мовленнєвої діяльності молодших дошкільників із ЗНМ.

 

Ключові слова: ендогенні, екзогенні фактори, мовленнєва діяльність, загальний недорозвиток мовлення.

 

Правильно організоване корекційне навчання та виховання дітей в умовах спеціального дошкільного закладу потребує всебічного вивчення мовленнєвих і немовленнєвих процесів дошкільників, сенсомоторної сфери, інтелектуального розвитку, а також якостей особистості та соціального оточення. Особливо це стосується молодших дошкільників із загальним недорозвитком мовлення, адже такі діти практично не говорять, і з’ясувати можливі причини мовленнєвого недорозвитку часто заскладно.

Відсутність у спеціальній літературі адекватних методів діагностики і корекції порушень мовленнєвого розвитку зазначеної категорії дітей, відповідного навчально-методичного забезпечення ускладнює роботу як логопедів, так і вихователів. Саме тому нами розроблено та апробовано методику як діагностичної, так і корекційної роботи з молодшими дошкільниками із ЗНМ.

Первинне збирання інформації – важливий етап дослідження стану сформованості мовленнєвої діяльності дітей четвертого року життя із ЗНМ. Тому розглянемо питання детально, зокрема проаналізуємо вплив ендогенних та екзогенних факторів на становлення мовленнєвої діяльності у дітей.

Збирання анамнестичних даних відбувалося за допомогою цілеспрямованих бесід з батьками у формі структурованих інтерв’ю, які були підтверджені та доповнені медичними довідками (невропатолога, психіатра, ЛОР, офтальмолога). Саме це стало важливою прогностичною частиною всієї побудови обстеження та добору діагностичних методик і дозволило досить повно охарактеризувати пренатальний, натальний та постнатальний періоди розвитку кожної дитини.

На основі аналізу особових справ дітей, проведених бесід було виділено найбільш типові ендогенні та екзогенні фактори щодо можливих причин  мовленнєвого недорозвитку дошкільників.

Проведене дослідження дозволило розмежувати вплив ендогенних факторів у перинатальний і постанальний періоди розвитку, а екзогенних – у перинатальний, натальний та постанальний періоди, що дало змогу з’ясувати найбільш типові чинники, які мають максимально шкідливий вплив на формування як ЦНС дитини в цілому, так і її мовленнєвого розвитку зокрема, та здійснити порівняльний аналіз з існуючими статистичними даними попередніх років.

До ендогенних факторів у перинатальний період розвитку відносимо такі: багатоплідну вагітність, токсикоз (у першій та другій половині вагітності), несумісність резус-факторів матері та плоду, групову імунологічну несумісність крові матері та плоду, інфекційні захворювання матері під час вагітності (кір, вірусний гепатит, грип, епідпаратит, токсоплазмоз та ін.), прийом матір’ю лікарських препаратів (протисудомних, жарознижуючих, гормональних, антибіотиків), вітаміну А та кортизону в критичні періоди ембріонального розвитку (7-8 тижні, 3-4 місяці), стресові ситуації (психотравми), нервово-психічні захворювання батьків, хронічні соматичні захворювання батьків (цукровий діабет, захворювання серця, легень, нирок, ожиріння), вживання батьками алкоголю, нікотину, наркотичних речовин, іонізуюче радіоактивне опромінення батьків, інтоксикації батьків, дії хімічних виробничих і побутових речовин (отрутохімікатів, лугів, кислот), вроджені вади, відхилення від норми в анатомічній будові тіла плоду, ПЕП (перинатальну енцефалопатію), гіпоксії плоду; до ендогенних факторів у постнатальний період розвитку зараховуємо генетичні захворювання дитини, захворювання нервової системи дитини, нейроінфекції, вади зору та слуху.

Відсоткове співвідношення ендогенних та екзогенних факторів за ступенем впливу на перинатальний, натальний та постнатальний розвиток представлено у таблицях 1 та 2.

Проаналізуємо вплив ендогенних факторів у перинатальний період розвитку, розташувавши їх за величиною відсоткових значень кількісних показників.


ПОВНІСТЮ СТАТТЮ ЧИТАТИ ТУТ:http://narodnaosvita.kiev.ua/Narodna_osvita/vupysku/11/statti/ribcun.htm

ДІТИ - КВІТИ
ПОШУК ПО САЙТУ
Пошук за тегами
вікторина продам гра конспект уроку фонематичні процеси ІКТ вправи Автоматизація звука Р чистомовки автоматизація звука диференціація логіка автоматизація сайт увага мислення конспект звук р диференціація звуків кольори дрібна моторика рук логопедична вікторина логопедичне лото фігури відео-гра класифікація звуків ЗНМ дизартрія дисграфія читання сенсорика словник лексика антоніми заняття звук логопедичний кабінет лото Методичка Звіт мовлення автоматизація звуків звук л План обстеження мовлення презентація-гра звук с Річний план роботи скоромовки звук ж дихання посібник алгоритм логопедичний зошит звук з семінар книги книга інклюзивне навчання ігри ФФНМ зошит Малюнки логопедія профілі новікова зв'язне мовлення звук ц презентація картинний матеріал буклет психогімнастика ЗАЇКАННЯ мовленнєва картка дидактична гра дислалія індивідуальний план роботи алалія відео Пам'ять дрібна моторика уява зорове сприймання звук ч логоритміка ринолалія діагностика Індивідуальні пальчикова гімнастика фонематичний слух голосні звуки сценарій сонорні звуки звук ш іграшки конспект заняття артикуляційна гімнастика батькам свистячі звуки шиплячі звуки
Розкажи друзям про наш сайт...
ОГОЛОШЕННЯ
ВАКАНСІЇ
Спілкуємося
Дякуємо вам!
  • Любов/chulachka
  • надія кульчицька/настя
  • Юлия Кошалковська/Юлия_11_88
  • Ирина Демьянчук/Ирина
  • Рита Ступка/Марго
  • валентина павлюк/valia
  • Олеся/olesya
  • ольга/vadysan
  • /Julia_Potapenko
  • Ірина Поліщук/Marry
  • Алла Мозгова/АЛЛОЧКА
  • Снежана Григорьева/СнеГ
  • Наталя/Natalia
  • Ангелина евдакова/Angeli
  • Юлія Отришко/Juliya
  • Ирина/olshim
  • Инна/anirambe
  • Юлия Горда/yug
  • /Ler
  • Маряна/shmasya
  • Леся/КЛЯ
  • Наталья Федотова/logo
  • Аліна Луценко/alina
  • Валентина Галич/valentina
  • Наталия Съедина/Наті
  • Тетяна Милосердова/Скорпіон-Тетяна
  • Наталія Ткачишин/NaTka
  • Альонка/sko
  • юля козлова/про
  • Наталья Владимировна погоріла/nata
  • Катерина Міхєєнко/katjazzz
  • Інна/vbhjckfdf
  • Олена/Ленчик
  • Andriy Poshyvak/dusik
  • Олена Шадура/kostima
  • Альона Шадура/kostimka2616
  • леся Чаплінська/Lisa
  • Ксенія/Ксенія
  • Наталья/Муха
  • Ольга Минайлюк/Ольга
  • Юлія Демченко/jula2222
  • Марина Касінова/Маріне
  • /Iriska
  • Татьяна Кузнецова/nezabudka12345
  • Светлана Егорова/Светлана
  • Галина Воробець/бджілка
  • Людмила Назаренко/Ljuda
  • /Гармонія
  • Орися Коропатніцька/логопед
  • Лілія Гарбар/Лілька
  • /viki
  • Лілія Подлісецька/maks110410
  • /nadja
  • Олена Динь/Hellen
  • Іра Ферт/ІРУХА
  • Катерина Глинська/Яшма
  • Надежда Захарова/DANIN
  • Elena kuzmenko/anell
  • Валентина Дольська/Lapka
  • Кристина Кузьменко/Кристина19
  • Елена/bulitsh
  • galina/kanoe
  • Saint Nicholas Day 2012 Батючок/zxcvvbbn
  • Виктория Макогон/Виктория2920
  • Ольга Васильевна Меденец/medenets_o
  • Світлана Домнюк/Sveta4061
  • Алёна Хоптова/alena1891
  • ЛІЧИЛЬНИК
    Сьогодні зареєстровано користувачів: 3
    Вчора зареєстровано користувачів: 10 
    Всього зареєстровано користувачів 11997
    ОДНОКЛАСНИКИ
    ФЕЙСБУК
    НАШІ ДРУЗІ
    НАШІ ДРУЗІ
    РЕКОМЕНДУЄМО САЙТ
    РЕКОМЕНДУЄМО САЙТ
    РЕКОМЕНДУЄМО САЙТ
    РЕКОМЕНДУЄМО САЙТ
    КАТАЛОГ САЙТІВ
    Каталог сайтів
    Copyright MyCorp © 2017
    Сайт створено у системі uCoz