Рослини Мета: закріпити та узагальнити знання дітей про овочі та фруктів, їх назву та де вони ростуть; розвивати зв’язне мовлення, збагатити словниковий запас; закріпити навички складання речень, правильного вживання граматичних форм іменників; розвивати фонематичний слух і зорову пам’ять. Хід гри Варіант гри № 1 Перед дитиною розкладаються демонстраційні картки із зображенням саду та городу. Маленькі картки розкладені навколо великих та обернені малюнком вниз. Потрібно вибрати маленьку картку, визначити, де повинна рости рослина, зображена на картці, і покласти маленьку картку біля відповідної великої коментуючи: "Огірок. Це – овоч. Він росте на городі". Варіант гри № 2 Логопед навмисно розкладає овочі в "саду", а фрукти на "городі" і запитує: "Чи правильно я посадила рослини? Якщо ні, то давай ти мені допоможеш їх пересадити".
Тварини Мета: закріпити знання дітей про свійських та диких тварин; вчити розрізняти тварин, які живуть в місті та в селі; розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, зорове сприйняття, мислення; збагачувати мовленнєвий запас дітей; виховувати дбайливе ставлення до тварин. Хід гри Варіант гри № 1 Логопед розкладає картки із зображенням лісу та села. Маленькі картки лежать обернені малюнком до низу. Дитина бере картку, називає тварину і де вона живе: "Заєць. Це – дика тварина. Вона живе в лісі". Варіант гри № 2 На столі лежить малюнок тільки лісу (або села), логопед просить вибрати серед малюнків тварин, які живуть в лісі (або селі).