Атоматизація звука «р» в складах та словах Мета: - виховувати правильну вимову звука «р» в складах та словах, утворювати слова суфіксальним способом, з додаванням одного звука на основі інноваційних технологій, використовувати досвід дитини при розв'язанні навчальних проблем, збагачувати словниковий запас; - розвивати фонематичний слух, логічне мислення, пам'ять, дрібну моторику рук та загальну моторику; - виховувати самоконтроль, бажання виразно і чітко говорити. Обладнання: дзеркало, загадка, презентація «Чарівний звук», дидактичні ігри, предметні картинки, лялька принцеса, карета, замок, підручник А. Я. Малярчук "Дидактичний матеріал для виправлення мовленнєвих недоліків" ІІ част., інтерактивна технологія "Вузлики", кросворд «Мозковий штурм» Хід заняття: І. Організаційний момент. Сьогодні до нас завітали гості, привітайся з ними, посміхнись, старайся щоб гостям було цікаво на нашому занятті. До нас прийшла ще одна гостя, а хто відгадай? Загадка На вигляд я просте дівчатко, Та завжди вдіта в гарне плаття. На голові ношу корону, А батько мій сидить на троні. Пишуть про мене у казках і в п'єсах, Ну а звусь звичайно я , маленька . . . (принцеса). Правильно, молодець, а звати її Роксана. Вона до нас завітала в гості, тому що не вміє вимовляти звук «р» і хоче навчитися разом з тобою, навчимо її? ІІ. Основна частина. Сьогодні ми будемо продовжувати працювати над закріпленням вимови звука «р». 1. Артикуляційна гімнастика. 1-2 хв. Смачне варення - Як у банці на полиці Варення стояло. Я його все виїла, та здалося мало. Щоб за теє вареннячко не сварила мати, Треба дуже чистесенько губки облизати.
Грибочок - У лісі виросли грибочки - ось стоять вони гурточком Язичок поставили, наче гриб дістали ми. Так зробили кілька раз - повні кошики у нас.
Маляр - Малярам знайдеться діло: треба фарбувати стіни Стелю треба фарбувати. Хочеш їм допомагати? Язичок свій підніми, стелю ним ти побіли. Язичком вперед-назад ти біли за рядом ряд. Працювати будеш вміло, швидко впораєшся з ділом.
Дятлик - Дятли в лісі стукали на сосні вгорі: - д-д-д, д-д-д! (стукати пальцем Стукали все, цокали по сухій корі: - д-д-д, д-д-д! по столу) Аж відлуння чулося в дальньому дворі: - д-д-д, д-д-д! Молодець! 2. Пальчикова гімнастика. Гра «Подорож до палацу». Разом з язичком потанцюють ще й твої пальчики. Інструкція. Промовляючи кожен склад, «пробігти» східцями замку вгору та вниз. На кожну сходинку натискати почергово пальчиками. Східцями вгору – вимовляти прямі склади: Ра, ра, ра, ра…, ро, ро, ро, ро…, ру, ру, ру, ру… . Східцями вниз – обернені склади: Ар, ар, ар, ар…, ор, ор, ор, ор…, ур, ур, ур, ур… . Не відставати від руху руки. Молодець! 3. Презентація « Чарівний звук». Подивись на слайди, у нас є картинки , а під ними написані слова, в яких немає одного чарівного звука, подумай і встав , який тут звук загубився. 6-10 слів. Молодець, ти гарно впоралась із завданням. 4. Гра «Казкова карета». До нас на заняття принцеса приїхала на казковій кареті, але не просто так, у першу карету тобі потрібно покласти малюнки там де звук «Р» знаходиться на початку слова, в другу карету тобі потрібно покласти малюнки там де звук «р» знаходиться в середині слова, а в третю карету покласти малюнки, де звук «р» знаходиться в кінці слова.
Добре, ти все правильно зробила. Молодець.
5. Назви дитинчат. Наша принцеса, коли подорожувала, то заїхала в одну з екзотичних країн Австралія, і там зустріла тваринок зі своїми дитинчатами, наше завдання буде таке, я тобі називаю дику тварину або птаха, а ти називаєш їх дитинчат. У зебри – зебренята У жирафи – ……(жирафенята) У рисі – …………(рисенята) У зубра – ……….(зубренята) У борсучихи – …(борсучата) У страуса – …….(страусенята) У тигра – ……… (тигренята) У сороки – ………(сороченята). 6. Фізкультхвилинка Ручки піднімаємо, Потім опускаємо, Спинки випрямляємо Вільно видихаємо. Подивися ти направо, Подивися ти наліво. Говорити будем чітко, Вільно, легко і красиво. Сіла, ручки на коліна Ти нітрохи не стомились Вдих і видих, Вдих і видих, Знов на мене подивилась. 7. Доповнити речення назвою малюнка. Тепер попрацюємо з підручником А. Я. Малярчук ІІ частина, ст. 94, завд. 4. Тобі потрібно доповнити речення назвою малюнка. На роботу йде …робітник На клумбі росте …ромашка Гарний махровий …рушник Рита намалювала …ромб Русланка відкрила …рот Молодець! 8. Інтерактивна технологія « Вузлики». Нам потрібно розплутати вузлики, визначити межі речення та записати. У ПРИНЦЕСИ Є ДРУЗІ ВОНА ЛЮБИТЬ ПОДОРОЖУВАТИ ПРИНЦЕСА ДУЖЕ КРАСИВА Молодець, розплутала вузлики. 9. Кросворд «Мозковий штурм» А зараз, давай підсумуємо все те, що ми робили на занятті? ми з тобою розгадаємо кросворд . По горизонталі: 1. На чому приїхала принцеса? 2. Що носить на голові принцеса? 3. Як називають батька принцеси? 4. В яку з екзотичних країн заїхала принцеса, коли їхала до нас на заняття? 5. Як називається будинок принцеси? 6. Як називають нареченого принцеси? 7. В що одягнена наша принцеса? По вертикалі: 1. А тепер, пригадай, як же звати принцесу?
Молодець! Ти гарно працювала і була уважною! ІІІ. Підсумок заняття Д/з : намалювати або наклеїти 5 малюнків зі звуком «р» Оцінювання . За успішну роботу наша гостя, яка за тобою спостерігала під час заняття приготувала тобі подарунок (мішечок з наклейками принцеси)