Календарно-тематичний план індивідуаланих занять при фонетичних порушеннях Ротацизм Етапи і зміст роботи з корекції фонетичних порушень мови Мета роботи з корекції фонетичних порушень мови Кількість годин Примітка Дата 1 Підготовка мовного апарату до правильної вимови звука «р» Ознайомити з будовою мовного апарату, органами артикуляційного апарату, та їхніми функціями, розвивати рухливість органів артикуляційного апарату, розвивати дихання та голос, прищеплювати вміння вслуховуватися у звернене мовлення, розуміти почуте 1 2 Підготовка мовнослухового і мовнорухового аналізаторів до правильного сприймання і відтворення звука «р» Учити відтворювати точні рухи органів артикуляційного апарату й фонематичні процеси, розвивати спрямований струмінь видихуваного повітря, формувати вміння розрізняти правильну й викривлену вимову звуків 1 3 Виправлення органів артикуляційного апарату в якісному виконанні елементів артикуляційного укладу звука «р» Формувати правильні, точні рухи органів артикуляційного апарату, розвивати увагу, пам'ять, самоконтроль, зоровий контроль, відчуття положення й руху власних органів артикуляції, створювати відчуття задоволеності від позитивного результату 1 4 Розвиток фонематичного слуху Сформувати вміння чути окремі звуки в слові, виокремлювати звуки в складах і словах, розрізняти на слух звуки мовлення, , розвивати увагу, пам'ять, самоконтроль, зоровий контроль, відчуття положення й руху власних органів артикуляції, створювати відчуття задоволеності від позитивного результату 5 Розпізнавання й розрізнення правильної і викривленої вимови звука «р» Сформувати чіткий слуховий і артикуляційний образ звука «р», розвивати увагу, пам'ять, слуховий і зоровий самоконтроль, 1 6 Постановка правильної вимови звука «р» Сформувати чіткий артикуляційний уклад й слуховий образ звука «р», стимулювати бажання говорити правильно 1 7 Постановка звука «р» за наслідуванням Учити відтворювати вібрацію кінчика язика за наслідуванням 1 8 Постановка фрикативного звука «р» Учити утворювати фрикативний звук «р» 1 9 Постановка звука «р» механічним способом Учити відтворювати вібрацію кінчика язика, розвивати тактильно – вібраційний контроль 1 10 Постановка звука «р» змішаним способом Учити утворювати фрикативний звук «р» 1 11 Автоматизація звука «р» у складах Формувати правильну вимову звука «р» у складах 1 12 Автоматизація звука «р» у словах Формувати правильну вимову звука «р» у словах 1 13 Автоматизація звука «р» у словах із збігом приголосних Формувати правильну вимову звука «р» у словах із збігом приголосних 1 14 Автоматизація звука «р» у словах і реченнях Формувати правильну вимову звука «р» у словах і реченнях 1 15 Автоматизація звука «р» у словах і реченнях із збігом приголосних Формувати правильну вимову звука «р» у словах і реченнях із збігом приголосних, розвивати фонематичний слух 1 16 Постановка й автоматизація звука «р’» у складах Формувати правильну вимову звука «р» ізольовано у складах, виховувати правильну вимову звука «р’» 1 17 Автоматизація звука «р’» у словах Формувати правильну вимову звука «р’» у словах, реченнях розвивати фонематичний слух 1 18 Автоматизація звука «р’» у словах і реченнях 1 19 Диференціація звуків «р», «р’» Формувати правильну вимову звуків «р», «р’» ізольованій вимові і в складах 1 20 Диференціація звуків «р», «р’» у словах і реченнях Формувати правильну вимову звуків «р», «р’» у словах і реченнях, розвивати фонематичний слух 1 21 Диференціація звуків «р», «л» у складах і словах Формувати правильну вимову звуків «р» - «л», «р’», «л’» у складах, словах, розвивити фонематичний слух 1 22 Диференціація звуків «р’», «л’» у складах і словах 1 23 Автоматизація звуків «р» - «л», «р’», «л’» у реченнях та самостійному мовленні Формувати правильну вимову звуків «р» - «л», «р’», «л’» у реченнях та самостійному зв’язному мовленні 1 24 Розвиток комунікативних умінь і навичок Формувати уміння і навички безпомилкового вживання звуків «р», «р’» у всіх видах мовлення(діалогічне, монологічне) 3