Тема: Диференціація д – т. Транспорт.
Мета:вчити учнів розрізняти звуки [д] — [т] в усному мовленні, на письмі і під час читання; розвивати вміння писати з великої літери імена, прізвища, по батькові, знаходити головні члени у реченні; формувати вміння писати з великої літери назви сіл, міст, вулиць, річок; розвивати вміння розрізняти на слух та за способом вимови приголосні [д][т]; розвивати мовлення учнів, збагачувати їх словниковий запас з теми «Транспорт».
Обладнання: артикуляційні профілі [д]—[т]; дидактичний матеріал з теми «Транспорт»; робоча картки для кожної дитини; .
Хід заняття
І. Організаційний момент
1. Повідомлення теми заняття.
Є великий, є малий,
З вантажами, легковий.
По дорогах поспішає,
У собі людей катає.
Відповідь: автомобіль, автобус.
Трактор, мотоцикл, мащина – це… (транспорт).
ІІ. Основна частина
1. Робота з профілями артикуляції.
2. Послухай, назви звук т, чи д чуєш в слові, скажи його порядковий номер у слові.
Вертоліт, трамвай, ракета, поїзд, метро, літак, автобус, самокат, мотоцикл, велосипед, тролейбус.
3. Розглянь малюнки запиши назви.
Вертоліт, трамвай, ракета, підводний човен, поїзд, метро, літак, автобус, самокат, мотоцикл, велосипед, тролейбус, легковий автомобіль.
4. Розглянь малюнки та назви транспорт, який ти бачиш. Розфарбуй повітряний транспорт у отриманій картці.
5. Чи знаєш ти частини автомобіля? Запиши в перший стовпчик слова, які називають однину, у другий – множину предметів.
Однина Множина
Мотор, кабіна, колеса, кузов, фари, дзеркала, шини.
6. Прочитай, спиши вставляючи потрібну букву д, або т.
Легковик
Ось ав__івка __ак ав__івка,
Може й __іток пока__ать,
У багажник вміс__ить речі,
Які __реба в путь узять.
Ця машина – легкова,
Люби__ь її вся сім’я.
Вікторія Остапчук
7. Вивчення правил
8. Прочитай, поясни написання слів, які пишуться з великої літери. Наведи власний приклад. Спиши перші три речення, познач головні члени речення.
Вітя їхав на спортивному мотоциклі. Даринка катала молодшу сестричку на велосипеді. Вулицею Першотравнева проїхав жовтий джип. У Сумах не має метро. Петрович читав журнал про автомобілі.
ІІІ. Підбиття підсумків заняття.
Робоча картка
1. Робота з профілями артикуляції.
2. Послухай, назви звук [т], чи [д] чуєш в слові, скажи його порядковий номер у слові.
Вертоліт, трамвай, ракета, поїзд, метро, літак, автобус, самокат, мотоцикл, велосипед, тролейбус.
3. Розглянь малюнки запиши назви.
Вертоліт, трамвай, ракета, підводний човен, поїзд, метро, літак, автобус, самокат, мотоцикл, велосипед, тролейбус, легковий автомобіль.
4. Розглянь малюнки та назви транспорт, який ти бачиш. Розфарбуй повітряний транспорт у отриманій картці.
5. Чи знаєш ти частини автомобіля? Запиши в перший стовпчик слова, які називають однину, у другий – множину предметів.
Однина Множина
Мотор, кабіна, колеса, кузов, фари, дзеркала, шини.
6. Прочитай, спиши вставляючи потрібну букву д, або т.
Легковик
Ось ав__івка __ак ав__івка,
Може й __іток пока__ать,
У багажник вміс__ить речі,
Які __реба в путь узять.
Ця машина – легкова,
Люби__ь її вся сім’я.
Вікторія Остапчук
7. Вивчення правил
8. Прочитай, поясни написання слів, які пишуться з великої літери. Наведи власний приклад. Спиши перші три речення, познач головні члени речення.
Вітя їхав на спортивному мотоциклі. Даринка катала молодшу сестричку на велосипеді. Вулицею Першотравнева проїхав жовтий джип. У Сумах не має метро. Петрович читав журнал про автомобілі.
|