ДІАГНОСТИКА РІВНЯ МОВЛЕННЄВОЇ
КОМУНІКАТИВНОСТІ
У
процесі зв'язного мовлення реалізується
передусім основна функція – комунікативна. Адже за допомогою зв'язного мовлення
дитина спілкується з людьми, які її оточують. Якість зв'язного мовлення залежить
від рівня розвитку всіх його аспектів: фонетичного, лексичного, граматичного,
смислового.
Для
вивчення комунікативних умінь дітей проводяться спостереження за їхнім вільним
спілкуванням, у процесі якого звертається увага: на характер спілкування; ініціативність;
уміння вступати в діалог, підтримувати і послідовно вести його; уміння слухати
співрозмовника й розуміти його; уміння зрозуміло висловлювати власні думки.
Високий рівень мовленнєвої комунікативності.
Критерії оцінки умінь дитини:
Дитина
активна у спілкуванні,уміє слухати і розуміти мовлення; будує спілкування з
урахуванням ситуації; легко входить в контакт із дітьми та дорослими; зрозуміло
і послідовно висловлює свої думки; уміє користуватися формами мовного етикету.
Середній рівень мовленнєвої
комунікативності.
Критерії оцінки умінь дитини:
Дитина вміє слухати й розуміти мовлення; бере
участь у спілкуванні частіше з ініціативи інших; уміння користуватися формами
мовного етикету нестійке
Низький рівень мовленнєвої
комунікативності.
Критерії оцінки умінь дитини:
Дитина
малоактивна і неговірка; у спілкуванні з однолітками та дорослими неуважна,
рідко користується формами мовного етикету; не вміє послідовно викладати власні
думки, точно передавати зміст.
|