ІІІ. Анотація «Навчатися можна лише весело…»
А. Франс.
Мовленнєвий розвиток дитини безпосередньо пов'язаний з її мислительною діяльністю. Активне, багате і виразне мовлення свідчить про високий рівень її розумового розвитку. Розумовий розвиток дитини – це не тільки знання про різні сфери, а й рівень розвитку пізнавальних процесів (пам’яті, уваги, мовлення,мислення, уяви). Я вважаю, що проведення логопедичних вікторин сприяє закріпленню пізнавальних процесів. Зміст логопедичної вікторини має сприяти виконанню багатьох завдань. Основне з них – це те , що зацікавлює, збуджує інтерес до навчання. Що таке «Логопедична вікторина»? 1. Це звіт знань дітей. 2. Це свято: оплески, перемоги, вітання, усмішки. 3. Це розвиток пізнавальних інтересів дітей, розширення світогляду та мовленнєвого спілкування. 4. Це усвідомлення власного «Я» та можливість самовираження особистості. Тут формуються особистісні моральні якості, долаються недоліки: сором’язливість, невпевненість в собі. 5. Такі заходи допомагають повірити у власні сили, зняти нервове напруження, адже діти працюють колективно. IV. Опис проекту Прямим завданням логопеда, яке відображає його кваліфікаційну компетентність, є володіння знаннями про різноманітні порушення у мовній сфері людини та спеціальними методами і прийомами їх подолання. Корекція мовленнєвих вад має неабияке значення для становлення особистості. Завдяки їй вдається попередити формування багатьох небажаних рис особистості: • комплексу неповноцінності; • надмірної невротизації; • замкнутості; • тривожності. Система педагогічних заходів повинна бути адекватною можливостям тієї чи іншої дитини, враховуючи своєрідність властивих їй особливостей пізнавальної діяльності. Проект «Логопедична вікторина» спрямований на повторення та засвоєння уже одержаних дітьми знань. V. Мета проекту 1. Закріпити знання дітей одержаних на логопедичних заняттях впродовж навчального року. 2. Підтримувати логопедичний потенціал дітей. 3. Вчити дітей працювати в парах, колективно. 4. Вчити реагувати на вказівки логопеда (словесні, сигнальні). 5. Розвивати зорове сприймання, слухову увагу, мовлення, дрібну та загальну моторики. 6. Розвивати творчі та мовленнєві здібності дітей. 7. Виховувати організованість, взаємоповагу, взаємодопомогу та взаєморозуміння між дітьми. 8. Сприяти налагоджуванню тісної взаємодії педагогів, батьків, дітей. VI. Завдання проекту 1. Обстежити усне та писемне мовлення учнів. 2. Укомплектувати групи дітей з різними вадами мовлення. 3. Систематично проводити логопедичні заняття. 4. Систематично доводити до відома батьків про результати корекційного впливу на мовлення дітей. 5. Виступити на лекторії для батьків майбутніх першокласників з темою: «Соціальна роль логопеда у наданні допомоги населенню». 6. Забезпечити оснащеність кореційного процесу. 7. Поповнити кабінет методичною літературою та дидактичними розвивальними іграми. 8. Скласти сценарій «Логопедичної вікторини». VII. План реалізації проекту № з/п Заходи проекту Виконавці Термін Прогнозовані результати 1. Обстежити усне та писемне мовлення дітей. Діагностика уваги, пам’яті, мислення та дрібної моторики дітей Вчитель-логопед 10 днів Виявлення мовних порушень у дітей 2. Укомплектувати групи дітей з вадами мовлення Вчитель-логопед 1день Ознайомлення з розкладом учителів, адміністрацію, батьків. 3. Виготовити дидактичні ігри для роботи з дітьми ( друк, сканування, ламінування, оформлення) Вчитель-логопед Впродовж навчального року Активізація творчої ініціативи вчителя-логопеда 4. Поповнити кабінет методичною літературою та опрацювати її Вчитель-логопед Впродовж навчального року Поглиблення знань педагога 5. Проводити систематично корекційну роботу з використанням різних освітніх та комп’ютерних технологій Вчитель-логопед, музичний керівник, вихователь Впродовж навчального року Виправлення мовленнєвих вад дітей, стимуляція дитячої активності 6. Виступити на лекторії для батьків майбутніх першокласників з темою: «Соціальна роль логопеда у наданні допомоги населенню» Вчитель-логопед 2 дні Співпраця батьків та вчителів - логопедів 7. Залучати до співпраці батьків. Анкетування батьків. Вчитель-логопед Впродовж навчального року Співпраця батьків та вчителів - логопедів 8. Індивідуальні консультації для батьків Вчитель-логопед Впродовж навчального року Співпраця батьків та вчителів - логопедів 9.Скласти сценарій «Логопедичної вікторини». Вчитель-логопед 2дні Проведення «Логопедичної вікторини» 10. Закупити призи, грамоти, дипломи Вчитель-логопед, батьки 1 день Нагородження дітей 11. Провести «Логопедичну вікторину» Вчитель-логопед, музичний керівник, вчителі,вихователі, батьки 1день Звіт знань дітей логопедичної групи VIII. Очікувані результати: 1. Виправлення мовних вад у дітей з дислалією та ФФНМ. 2. Формування у дітей активної позиції при розв’язанні проблемних ситуацій. 3. Закріплення корекційних завдань, як підсумок навчального процесу. 4. Активна участь батьків у проведенні заходу. IX. Ресурси: Кольоровий, білий папір, картон, клей, плівка для ламінування, іграшки, дитячі музичні інструменти, грамоти, дипломи, лінійки-спірографи (призи), послуги : ламінування, сканування, кольоровий друк. Вартість проекту: Кольоровий, білий папір 50 грн. Картон 20 грн. Клей 10 грн. Плівка для ламінування 80 грн. Іграшки,дитячі музичні інструмент 300 грн. Грамоти, дипломи 45 грн. Книги-призи 300грн. Послуги : ламінування, сканування, кольоровий друк 300грн. Загальна сума : 1105 грн. X. Додатки: 1. Доповідь на тему: «Соціальна роль логопеда у наданні допомоги населенню». 2. Сценарій «Логопедичної вікторини». 3. Розробки дидактичних ігор. 4. Фото. XI. Література: 1. Калуська Л.В., Отрощенко М.В., Інновації в дошкіллі., Тернопіль.: Мандрівець, 2010. 2. Ленер П. Проектування як основний вид пізнавальної діяльності школярів// Завуч. -2003.- №7. – с. 6-10. 3. Логвін В. Метод проектів у контексті сучасної освіти //Завуч. – 2002.- №26. – с.4. 4. Барташніков О., Барташнікова І. Інтелектуальна ігротека. Методичний посібник. Львів: Оксарт, 1996. 5. Довідник учителя логопеда / Авт.-упор. Лупінович С. М. – Тернопіль: Мандрівець, 2008. 6. Хрестоматія з логопедії. Навчальний посібник/ Шеремет М.К., Мартиненко І. В. – К.: КНТ, 2006. 7. Березіна О.М., Павловська Т.О. Мовні ігри та забави: Навч.-метод. Посібник. – Тернопіль.: Мальва –ОСО., 2002. 8. Кльоц Л.А., Сидоренко Н.О. Корекційно - розвивальні заняття з дітьми 6-7 років. Харків.: Основа., 2009. 9. Копилова О.П., Ткаченко В.М. Використання символів у роботі з дошкільниками. Харків.: Ранок, 2010. 10. Коваль Н. Тренувалки. Харків.: Ранок,2008.
|