Вівторок, 23.04.2024
Логопедична новинка. Логопедичні ігри.
ЯК ЗАВАНТАЖИТИ
Меню сайту
Категорії розділу
ФФНМ [22]
ЗНМ [17]
Дисграфія [13]
Сценарії [10]
Логопедична вікторина
Фонетичні порушення мовлення (ФПМ) [5]
Дислексія [2]
Навчання дітей читанню
УМІТИ ВЧИТИ
ЩОСЬ НОВЕНЬКЕ
ТИСНИ НА БАНЕР
Статистика

Всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

ПЕРЕГЛЯНУТИ та ЗАВАНТАЖИТИ
24.12.2012, 23:22
Логопедичний ранок для учнів початкових класів
«Мовні перлинки для кожної дитинки»
Вступ
Логопед. Уявити собі людське суспільство без мовлення неможливо. З самого раннього віку дитина слухає звуки навколишнього світу, людської мови, зливає їх в склади, слова і поступово, наслідуючи мовлення рідних, у неї формується власне мовлення.
Бувають випадки, коли вимова дитини розвивається неправильно. І ось сьогодні ми з учнями, які сумлінно працюють на логопедичних заняттях, покажемо, чим ми займаємося і як це відбувається. Деякі з дітей вже навчилися, а деякі з них ще вчаться говорити правильно, чітко, виразно.
Але сьогодні буде не просте заняття, а казкове. Ми з вами вирушимо в цікаву і незвичайну мандрівку. Вона поляже через стежки вашого веселого і щасливого дитинства.
ХІД ЗАНЯТТЯ
- А спочатку , давайте, згадаємо наші органи мовлення.(Артикуляційна гімнастика)
Язичок наш чари має,-
На всіх мовах розмовляє .
В роті він – немов турист:
Вправо-вліво, вверх і вниз.
Може бути він човном,
Може бути він веслом.
Зверху вниз і вправо-вліво
Повертається уміло.
То, мов голка, він тоненький,
То, мов бубличок кругленький.
То,мов коник: цок-цок-цок,
Що процокав на місток.
Як горобчик він зумів:
Ців-ців-ців! Цвірінь! Ців-ців!
Губи в усмішку складаю –
І як сонечко засяю.
А як в трубочку складу –
Дму, як вітер: гу-гу-гу…
Вперед губи випинаю –
Ніби слон, я хобот маю.
Набираю в рот води –
Мокрим будуть він і ти.
В горлі струни – голосові зв’язки.
Без тих струн не чули б казки.
Зуби…щоб язик спинити
І дурниць не говорити.
От такий він вправний
Апарат артикулярний.
- Діти, сьогодні до нас завітало багато гостей. Давайте станемо сонячними промінцями і будемо посміхатися, дарувати один одному тепло, як сонечко. Ой, а хто це до нас завітав? Сам увесь із голочок, хто це, діти? (Їжачок)
- Правильно, їжачок. Він по секрету розповів мені, що котився до «Країни гномів», але заблукав і став похмурим. Давайте, розвеселимо їжачка, розповімо йому казочку, але не просту, а чарівну: за допомогою язика, губів та пальчиків.
« Жив собі їжачок Соня (подихати носиком і пофиркати, як їжак). Кожного ранку він вставав, умивався(лапками), чистив зуби (вправа для язика «Чистимо зубки»- Щоб зуби всі були біленькі, їх слід почистити гарненько.) Пив гарячий чай з варенням (вправа «Смачне варення»- Ми варення скуштували, потім губи облизали.)
А ще язичок любив гойдатися на гойдалці (вправа «Гойдалка»- Ми на гойдалці гойдались. Піднімались, опускались. Як летіли вгору, ух! Перехоплювало дух! ), а також грати в схованку (вправа «Мишеня»- Вийшло мишеня із хати, аби сиру пошукати. Кішки враз злякалось в нірку заховалось).
Та ось пішов дощик, спочатку тихий, потім сильніший (Пальчикова гімнастику «Дощик»), і їжачок вирішив збудувати собі будиночок (імітація будинку руками). Він почав рити нірку, спочатку однією лапкою, потім іншою. Земля була змерзла, але він дуже старався. Ось будиночок і готовий! Треба пофарбувати стелю (Вправа «Маляр»- Наче муляром працюю – піднебіння побілю я).
Їжачок запросив до себе в гості друзів: жабку (Вправа «Жабки» - А у жабок - скрекотушок посмішки до самих вушок.), зайчика (Вправа «Парканчик» - Язик стрибнув, неначе зайчик і заховався за парканчик) і котика (Вправа «Котик» - Бруд на носику дістану, знову я чистеньким стану). Їжачок накрив стіл, всі сіли і пили чай з варенням (Вправа «Гарячий чай» - Ти чай духмяний любиш пити? Спочатку його треба остудити!)і всім було весело.
Їжачок трохи розвеселився. Діти, він приніс з собою карту дороги до «Країни гномів». І зараз ми вирушаємо у подорож . Ми поїдемо на машині. Спочатку накачаємо шини: Ш-Ш-Ш. Відкриваємо бак: - чик, наливаємо бензин: С-С-С. Заводимо мотор , поїхали: Р-Р-Р! Ось ми і потрапили до «Країни гномів». А хто це дзижчить? Скільки комах! Ми потрапили на Галявину народних перлинок.
- Чи знаєте ви скоромовки? Їх складав народ. Вони розвивають мовлення людини, роблять його виразним і правильним. (Учні розповідають скоромовки).
1 дитина: Зуля – зуля – зуля – в лісі кує зозуля.
2 дитина: На шафі шапка, у шафі шубка.
3 дитина: Лека – лека – лека – походжає лелека.

4 дитина: Ац – ац – ац – вибивали ми матрац.
5дитина: Це – це – це – кругле яйце.
6 дитина: Це – це – це – виглянь у віконце.

7 дитина: Летів горобчик сів на стовпчик,
А біг хлопчик – утік горобчик.
8 дитина: Дівчинка Люба всім людям люба,
Тому що Любі всі люди любі.

Логопед: А щоб гарно говорити,
Треба мову нашу вчити.
Та не всі це добре знають
Й вірно, й гарно розмовляють
Різні казуси бувають,
Коли звук не вимовляють.
- Важка робота над виправленням вимови закінчується вивченням віршиків. Тому наступна наша зупинка Поетичний пруд. І діти розказують віршики, а гості уважно слухають і виділяють звук, який зустрічається в вірші частіше.
1 дитина: Лиска лапки витирала,
Лисеняток спать вкладала.
«Люлі-люлі, немовлята,
Мої любі лисенята.»
2 дитина: Киця прокидається
Лапками вмивається,
Квіти прокидаються,
Росами вмиваються.
Ну, а ми з сестрицею
Вмиваємось водицею.
3 дитина: Кінь пробіг біля воріт
Цок-цок-цок із-під копит.
4 дитина: Соловей, соловей прилетів до дверей.
Сядь до мене на поріг,
Я спекла собі пиріг .
5 дитина: Журавель шукає броду,
Жабенятко – скік у воду.
Жук до жаби: «Жу-жу-жу,
Журавлеві розкажу.»
6 дитина: Лелека ластівку питає:
- Хто вище всіх птахів літає?
- Літають люди вище всіх
На літаках своїх легких.

Ну, а тепер вирушаємо далі. Перед нами Мудрий ліс! Діти, пам’ятаєте , що говорити треба так, щоб вас розуміли. Чим краще і виразніше ви говоритимете, тим більше слухатимуть вас люди. Успіх людини багато залежить від краси і багатства її мови. А я хочу нагадати вам про інші перлини народної творчості – прислів’я та приказки. Віками їх складав народ, вони навчали людей мудрості. Пригадаємо прислів’я, я почну а ви закінчите . Ітак, народ про мову казав так:
Язик до Києва…(доведе).
Умій сказати, умій і …(помовчати).
Язик мій - …( ворог мій).
Відкрий рота - і я скажу …(хто ти).
У нього язик, немов …(помело).
За словом у кишеню не …(полізе).
Гострий на …(язик).
Язик довгий, а розум…(короткий).
Рота і ворота тримай…(на замку).
Хто багато говорить, той мало…(робить).
Не хвали сам себе, нехай тебе люди…(похвалять).
Умій язика за зубами…(тримати).
Слово до слова – складається …(мова).
- Молодці! Ну, а ми вирушаємо далі. Наступна зупинка Будинок казкових мешканців.
Кожен з вас любить казки. А чи знаєте ви їх? Зараз перевіримо у вікторині «З якої казки?». Я буду читати уривки з казок , а ви відгадаєте з яких саме вони казок?
1.Я по засіку метений,
Я на яйцях спечений,
Я від баби втік, я від діда втік,
Та й від тебе, зайчику, втечу! ( «Колобок»)
2. Ішов лісом дід, а за ним бігла собачка.
Та й загубив дід… Що він загубив? («Рукавичку»).
3.Я…за три копи куплена,
Півбока луплена.
Тупу-тупу ногами,
Сколю тебе рогами,
Ніжками затопчу,
Хвостиком замету,
Тут тобі й смерть! («Коза-дереза»).

4.- Няв! Няв! Няв!
А ті думають:
От вражого батька син, ще йому мало!
Це він і нас поїсть! («Пан Коцький»).
5. Дід за ріпку, баба за діда. Тягнуть – тягнуть , а витягти не можуть.
(«Ріпка»)
6. Прибігли мишенята і кажуть:
«Потрібно колосок обмолотити,
А хто молотитиме?» - запитав півник.
«Тільки не я,» - закричав Верть.
(«Колосок»).
7. Вона тоді плиг з вовка та каже:
- Битий небиту привіз! Битий небиту привіз!
(«Лисичка-сестричка і Вовчик-братик»).

- Поїхали далі! У роботі над виправленням мовлення, розвитку мовного дихання, слуху допомагає пісня. І наша зупинка – це Гори пісень. Зараз ви прослухаєте вступи до пісень і вам треба їх відгадати. Звучить музика.

- Наші учні знають багато загадок. Знаю, що ви їх любите. Це один з найдавніших і найпоширеніших видів усної народної творчості. З давніх-давен через них передався життєвий досвід народу, знання, а також перевірялися розумові здібності підростаючого покоління. Спостережлива людина завжди відгадає загадку. Перевіримо чи спостережливі ви? Отже, загадки, бо перед нами Дерево загадок!
1.Чудо-сани пролетіли,
Скакуни в тих санях білі.
В санях тих сидить цариця -
Білокоса, білолиця,
Рукавом махає -,
Сріблом вкриває. (Зима)
2. Без рук, без олівця
На вікні малює без кінця.(Мороз)
3. Прилетіли гості
Сіли на помості,
Без сокири, без лопати
Збудували собі хати. (Птахи)
4.У хлівці два ряди баранців
І всі біленькі. (Зуби)
5. Біле поле, чорне насіння,
Хто вміє, той посіє. (Письмо)
6. Мовчить, а багато людей навчить.
(Книга)
7. Стоїть дім, увійдеш до нього сліпим, а вийдеш зрячим.
(Школа)
8. Коли хочеш ти читати,
То мене повинен знати,
А коли мене не знаєш,
То нічого не вгадаєш. (Абетка)

9. На базарі не знайдеш, на вагах не зважиш.
(Знання).

У школі є в нас кабінет,
Там діти вчать один предмет
Вчать не рахунок тут, не дію.
А що скажіть?..(Логопедію)

На заняттях з цього предмету
Скажу вам, діти, по секрету,
Вчимось красиво говорити,
Всі звуки правильно творити.
Ми виправляємо вимову,
Ми розвиваєм власну мову.
Ми язичка свого тренуєм
І вірно дихаєм і чуєм.
Наш слух ми добре розвиваєм,
Письмові вади виправляєм.
Словник збагачуєм словами,
Щоб легко спілкуватись з вами.
Були уважні, не дрімали,
Нам в грі цікавій помагали.
І свято видалось на славу,
Були й загадки і забави.

Час промайнув, мов мить одна.
Й хоча наука в нас складна,
Та ми її здолаємо гідно,
Попрацювали досить плідно.
- Я рада, що діти правильно, виразно вимовляють слова. Без розвиненого мовлення вони не змогли б здобути міцних знань. Коли розкрилиться наша мова, наша культура, наші звичаї, ще більш збагатимося не лише ми, а й цілий світ. Рідна мова дорога людині, як саме життя.
Пам’ятайте! Любіть і шануйте свою мову! Завжди і скрізь говоріть виразно, плавно, спокійно! На цьому наша вікторина закінчена. Дякуємо за увагу!
Категорія: Сценарії | Додав: Juliya
Переглядів: 4429 | Завантажень: 308 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
ComForm">
avatar
АДМІНІСТРАТОР
Пошук
ВЕБІНАРИ
УЧАСНИКИ
Сьогодні зареєстровано користувачів: 0
Вчора зареєстровано користувачів:
Всього зареєстровано користувачів 18941
ЛОГОПЕДІЙКА
ЧАТ УЧАСНИКІВ
ДЯКУЮ КОЛЕГАМ
  • Любов/chulachka
  • надія кульчицька/настя
  • Юлия Кошалковська/Юлия_11_88
  • Ирина Демьянчук/Ирина
  • Рита Ступка/Марго
  • валентина павлюк/valia
  • Олеся/olesya
  • ольга/vadysan
  • /Julia_Potapenko
  • Ірина Поліщук/Marry
  • Алла Мозгова/АЛЛОЧКА
  • Снежана Григорьева/СнеГ
  • Наталя/Natalia
  • Ангелина евдакова/Angeli
  • Юлія Отришко/Juliya
  • /olshim
  • надія/надійка7804
  • Инна/anirambe
  • Юлия Горда/yug
  • /Ler
  • Маряна/shmasya
  • Леся/КЛЯ
  • Наталья Федотова/logo
  • Аліна Луценко/alina
  • Валентина Галич/valentina
  • Наталия Съедина/Наті
  • Тетяна/Скорпіон-Тетяна
  • Наталія Ткачишин/NaTka
  • Альонка/sko
  • юля/про
  • Наталья Владимировна погоріла/nata
  • Катерина Міхєєнко/katjazzz
  • Інна/vbhjckfdf
  • Олена/Ленчик
  • Andriy Poshyvak/dusik
  • Олена Шадура/kostima
  • Альона Шадура/kostimka2616
  • Юлія Отришко/uleanochka
  • Алена Рага/superalenaraga
  • леся Чаплінська/Lisa
  • /Ксенія
  • Наталья/Муха
  • Ольга Минайлюк/Ольга
  • Юлія Демченко/jula2222
  • Марина Касінова/Маріне
  • /Iriska
  • Татьяна Кузнецова/nezabudka12345
  • Светлана Егорова/Светлана
  • Галина Воробець/бджілка
  • Людмила Назаренко/Ljuda
  • /Гармонія
  • Орися Коропатніцька/логопед
  • Лілія Гарбар/Лілька
  • /viki
  • Лілія Подлісецька/maks110410
  • /nadja
  • Олена Динь/Hellen
  • Іра Ферт/ІРУХА
  • Катерина Глинська/Яшма
  • Надежда Захарова/DANIN
  • Elena kuzmenko/anell
  • Валентина/Lapka
  • Кристина Кузьменко/Кристина19
  • Елена/bulitsh
  • galina/kanoe
  • Saint Nicholas Day 2012 Батючок/zxcvvbbn
  • Виктория Макогон/Виктория2920
  • Copyright MyCorp © 2024
    Сайт створено у системі uCoz