Четвер, 28.03.2024
Логопедична новинка. Логопедичні ігри.
ЯК ЗАВАНТАЖИТИ
Меню сайту
Категорії розділу
ФФНМ [22]
ЗНМ [17]
Дисграфія [13]
Сценарії [10]
Логопедична вікторина
Фонетичні порушення мовлення (ФПМ) [5]
Дислексія [2]
Навчання дітей читанню
УМІТИ ВЧИТИ
ЩОСЬ НОВЕНЬКЕ
ТИСНИ НА БАНЕР
Статистика

Всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0

ПЕРЕГЛЯНУТИ
05.04.2012, 22:31

     Тема:

"Диференціація звуків [с] та [ш] в словах, зв'язному мовленні"


Мета: вчити дітей диференціювати звуки [с] та [ш] у словах та зв'язному мовленні. Розвивати артикуляційну моторику, дрібну моторику пальців рук, загальну моторику,мовленнєве дихання, силу голосу,чистоту інтонування, увагу, фонематичний слух. Виховувати вміння самоконтролю та взаємоконтролю.

Обладнання:  дзеркала,картина лісу, малюнки із казки "Колобок", комп'ютер, лото, магнітофон.

 

1.    Артикуляційні вправи. Вправи для розвитку дихання та сили голосу.

Вчитель-логопед.

-Сьогодні на занятті ми будемо з вами мандрувати. Я запрошую вас до казкового лісу.

Щоб удома не сидіти,

Ми сьогодні, любі діти,

Помандруємо до лісу,

До лисички, до зайчати,

Щоб нам весело пограти.

А тепер часу не гаймо

І до лісу поспішаймо.

-Пригадайте казку "Колобок" і послухайте, що трапилося з Колобком у нашому незвичайному лісі (розповідь логопеда супроводжується показом ілюстрацій до казки).

Вчитель-логопед: Сонечко світить яскраво, всі ми йому дуже раді і посміхаємося ось так . (Вправа „Посмішка”). А сонечко у відповідь цілує нас своїми промінчиками. Ось так. (Вправа „Поцілунок”). Діти посміхаються сонечкові („Посмішка”), а сонечко знову їх цілує („Поцілунок”). Посміхаються сонечкові татка і мами (”Посмішка”), сонечко цілує і їх („Поцілунок”). Раді сонечкові дідусі і бабусі („Посмішка”), а сонце дарує їм свої поцілунки („Поцілунок”).

В такий от сонячний день вийшов на прогулянку до лісу  Колобок. Був Колобок товстий. Ось такий. (Надути щоки).

Покотився Колобок в ліс і зустрів Зайчика. Зайчик каже :”Колобок, Колобок, я тебе з′їм”. Колобок відповідає: „Не їж мене, давай я тебе навчу грати у футбол”. (Вправа „Футбол”). Погралися Колобок і Заєць у футбол, Зайчик і говорить: „Відпущу я тебе, тільки спочатку відгадай загадку. Який я зараз звук вимовляю?” (вчитель-логопед показує артикуляцію звука [a] без голосу, а дитина відгадує).

Побіг далі Колобок, а назустріч йому Вовк і ось так  зуби вишкіряє. (Вправа ”Парканчик”). А Колобок йому й каже: „Не злися, вовче, давай я тобі на дудочці зіграю”. Ось так (Вправа ”Дудочка”). Вовк дуже захотів Колобка залякати і знову зуби показує („Парканчик”). А Колобок не боїться, на дудці грає („Дудочка”). Здивувався вовк: "Може дудочка чарівна?" Попросив він Колобка, щоб той навчив його на дудці грати і Колобок погодився. Почали вони разом грати. Колобок грав ось так :”Ду-ду-ду!”(Вимова високим  голосом). Вовк грав ось так: „Ду-ду-ду!” (Вимова низьким голосом).Сподобалось вовкові грати з Колобком і вирішив він його відпустити:„Тільки спочатку відповіси мені, який звук ми вимовляємо, коли губи схожі на дудочку?” (вчитель-логопед показує артикуляцію звука [у] без голосу, а дитина відгадує).

Покотився далі Колобок і зустрів Ведмедя. Ведмідь йому каже :”Колобок, я тебе з′їм”.

„Не їж мене, Ведмедику, я тебе медом пригощу”, - відповідає йому Колобок.  Наївся Ведмідь меду, аж губи замастив. (Логопед намазує губи дитині медом – Вправа „Оближи губи”). Весело стало Ведмедикові і Колобкові, і почали вони танцювати, танець незвичний був бо в них танцювали руки.

(Пальчикова гімнастика)

       -Як живеш?

-      -Ось так! (діти стискають кулачки, великий палець піднятий вверх)

-      -Як даєш?

-      -Ось так! (діти стискають і розтискають руки долоньками вверх)

-     к береш?

-      -Ось так! (діти стискають і розтискають руки долоньками вниз)

-      -Як ти йдеш?

-     -Ось так! (вказівними і середніми пальцями імітують ходьбу)

-     -Як біжиш?

-     -Ось так! (вистукують всіма пальцями по столі)

-      -Як ти спиш?

-     - Ось так! (складені руки прикладають до вуха)

-      -Як наказуєш?)

-     - Ось так? (махають вказівним пальцем)

-      -Як пустуєш, ти?

-      -Ось так!(довільні рухи руками)

 Каже Ведмідь Колобкові: „Добре, відпущу я тебе, тільки відповіси мені, який це веселий звук ми вимовляємо, коли посміхаємось?” (вчитель-логопед показує артикуляцію звука [і] без голосу, а дитина відгадує).

Побіг Колобок далі, а назустріч йому лисиця. Каже руда: „Колобок, я тебе з′їм”, а Колобок відповідає :”Не їж мене, лисичко, я тобі пісеньку заспіваю. Ось таку – Ла-ла-ла...”(Дитина повторює за логопедом тихо).

Лисиця каже:” Стара я стала, нічого не чую, співай голосніше. (Дитина співає голосніше). Лисиця :”Ще голосніше!” (Дитина співає дуже голосно). Хитра лисиця каже: „А, нумо, сідай мені на язичок і заспівай, тоді я почую”. Колобок був ще маленький і не знав, яка лисиця підступна, тай сів на язик. Ось так. (Вправа „Голочка”). Лисиця взяла Колобка і занесла до рота (вправа „Кицька п’є молоко”). А проковтнути Колобка не може, бо він дуже на сонечку нагрівся і став гарячим. (Вправа ”Чашечка”). Подула лисиця на язик ось так: (артикуляція звука  [Ш]). З рота пішло тепле повітря: ”Ш-ш-ш”. Не витримала лиска, відкрила рота, та закричала :”О-о-о!”. Став рот у лисички круглий, як Колобок, він вискочив та й утік.

2.    Вправи на розвиток уваги,  фонематичного  слуху, розвитку загальної моторики.

По лісочку ми ідемо

Танок із звірями заведемо.

-Як стрибає зайчик?

- Як бігає вовк?

-Як ходить лисичка?

- Як ходить ведмідь?

Музика змінюється, діти показують рухи.

 3.Розспівування. виховання сили голосу, чистоти інтонування.

Вчитель-логопед.

 В казковому лісі не тільки звірі живуть, але й звуки різні. Ми підемо в гості до звуків [с] та [ш].

-. Діти, яке положення приймають язик та губи при вимові звука [с]?

(кінчик язика за нижніми зубами, губи в усмішці, повітря виходить холодне).

-        А при вимові звука [ш]?

(язик піднімаємо за верхні зуби до альвеол (горбочків), губи "трубочкою", з ротика виходить тепле повітря).

А зараз заспіваємо розспівку:

 Язик донизу –су-су-су

Ми побачили осу.

 Язик донизу – са-са-са

Укусила в ніс оса.

 Язик угору –ша-ша-ша

наша Даша в ліс пішла.

 Язик угору –ши-ши-ши

Дашу в лісі ми знайшли.

 

4.    Гра: "Назви слово"

 Діти сядьте на пеньочки,

Піднімайте свої очка!

Знаю я цікаву гру:

-А ну думай голова!

Я даю вам певний звук -

Ви з ним кажете слова.

 (Логопед називає звук [с], діти відгадують слова)

 Ну, наприклад, [с] вкінці –

Пригадайте слова ці.

(овес, квас, автобус,ананас,голос,матрос,вус, фокус,пес, рис, лис, ліс, кактус).

 А тепер початок слова,

Починаємо гру знову.

(сад, сани, сова,салат, сом, соловей, суп,сум,сумка,сито, сир).

 Вчитель-логопед:

Три стовпці, внизу межа

Що за буква?

Буква Ша.

Зі звуком [ш] слова задайте

І по черзі називайте.

(шафа,шуба, шоколад,шофер, школяр, кішка, миша, груша, машина).

Дидактична гра " Розклади предмети".

( використовується комп'ютерна гра "Розклади предмети" вчителя-логопеда Омельченко Наталії Іванівни).

Хід гри: на екрані появляються  малюнки кошика та миски та малюнки у назві яких є звуки [с] та[ш]. Дітям пропонується розкласти малюнки до кошика, якщо у слові чути звук [ш], або до миски, якщо у слові чути звук [с]. Виграє той, хто безпомилково виконає завдання.

Дидактична гра ;Звукове лото".

Вчитель-логопед пропонує викласти звукове лото.

Хід гри: діти читають склади і відшукують малюнки назви яких починаються на ці склади. Лото викладають на столі у ряд. Виграє той хто швидше викладе лото.

5.    Скоромовки.

Вчитель-логопед.

--А зараз пригадаємо скоромовки, які ми з вами вивчали.

 Принеси синку синьки.

Підсинить мама косинку.

В ямі не спиться вусатому сому.

Сому вусатому сумно самому.

 На шафі шапка, у шафі шуба.

 Кипи, кипи, кашко, поки прийде Івашко.

 6.    Диференціація звуків у зв'язному мовленні.

Діти, ми мандрували сьогодні по казковому лісі.

Чи ходите ви в ліс по гриби? Згадайте, що чути в лісі?

(У лісі тиша. У лісі чути пищання миші. У лісі чути шелест листя. У лісі шумить водичка.У лісі чути тріскотіння шишок. У лісі чути спів пташок.)

 7.    Релаксація.

Закриємо очі і послухаємо музику лісу.

Слухання музики : "Звуки лісу".

8.    Підсумки заняття.


Категорія: ФФНМ | Додав: chulachka | Теги: розробка, дрібна моторика, чистомовки, скоромовки, конспект уроку, гра, конспект, звуки, фонематичні процеси, ФФНМ
Переглядів: 6145 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
ComForm">
avatar
АДМІНІСТРАТОР
Пошук
ВЕБІНАРИ
УЧАСНИКИ
Сьогодні зареєстровано користувачів: 0
Вчора зареєстровано користувачів:
Всього зареєстровано користувачів 18910
ЛОГОПЕДІЙКА
ЧАТ УЧАСНИКІВ
ДЯКУЮ КОЛЕГАМ
  • Любов/chulachka
  • надія кульчицька/настя
  • Юлия Кошалковська/Юлия_11_88
  • Ирина Демьянчук/Ирина
  • Рита Ступка/Марго
  • валентина павлюк/valia
  • Олеся/olesya
  • ольга/vadysan
  • /Julia_Potapenko
  • Ірина Поліщук/Marry
  • Алла Мозгова/АЛЛОЧКА
  • Снежана Григорьева/СнеГ
  • Наталя/Natalia
  • Ангелина евдакова/Angeli
  • Юлія Отришко/Juliya
  • /olshim
  • надія/надійка7804
  • Инна/anirambe
  • Юлия Горда/yug
  • /Ler
  • Маряна/shmasya
  • Леся/КЛЯ
  • Наталья Федотова/logo
  • Аліна Луценко/alina
  • Валентина Галич/valentina
  • Наталия Съедина/Наті
  • Тетяна/Скорпіон-Тетяна
  • Наталія Ткачишин/NaTka
  • Альонка/sko
  • юля/про
  • Наталья Владимировна погоріла/nata
  • Катерина Міхєєнко/katjazzz
  • Інна/vbhjckfdf
  • Олена/Ленчик
  • Andriy Poshyvak/dusik
  • Олена Шадура/kostima
  • Альона Шадура/kostimka2616
  • Юлія Отришко/uleanochka
  • Алена Рага/superalenaraga
  • леся Чаплінська/Lisa
  • /Ксенія
  • Наталья/Муха
  • Ольга Минайлюк/Ольга
  • Юлія Демченко/jula2222
  • Марина Касінова/Маріне
  • /Iriska
  • Татьяна Кузнецова/nezabudka12345
  • Светлана Егорова/Светлана
  • Галина Воробець/бджілка
  • Людмила Назаренко/Ljuda
  • /Гармонія
  • Орися Коропатніцька/логопед
  • Лілія Гарбар/Лілька
  • /viki
  • Лілія Подлісецька/maks110410
  • /nadja
  • Олена Динь/Hellen
  • Іра Ферт/ІРУХА
  • Катерина Глинська/Яшма
  • Надежда Захарова/DANIN
  • Elena kuzmenko/anell
  • Валентина/Lapka
  • Кристина Кузьменко/Кристина19
  • Елена/bulitsh
  • galina/kanoe
  • Saint Nicholas Day 2012 Батючок/zxcvvbbn
  • Виктория Макогон/Виктория2920
  • Copyright MyCorp © 2024
    Сайт створено у системі uCoz