Четвер, 25.04.2024
Логопедична новинка. Логопедичні ігри.
ЯК ЗАВАНТАЖИТИ
Меню сайту
Категорії розділу
Артикуляційна гімнастика [4]
Логопедичні вірші [3]
Дисграфія [3]
Пальчикові ігри [1]
Ейдетика [4]
Поради батькам [13]
Дидактичні ігри [3]
ФФНМ [0]
ЗНМ [2]
Фонетичні порушення мовлення (ФПМ) [0]
УМІТИ ВЧИТИ
ЩОСЬ НОВЕНЬКЕ
ТИСНИ НА БАНЕР
Статистика

Всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Переглянути та завантажити
07.02.2013, 01:47
                                                                            
Д/гра « Відгадай , кого ми задумали», «Хто прилетів до годівнички» , «Що зробив горобчик?»
Мета: Закріплення назв зимуючих птахів, їх ознаки, засвоєння родового відмінку, прийменника до, утворення префіксальних дієслів, засвоєння антонімів. 
Хід гри : на дошці картинки із зображенням птахів, всі вони називаються. Логопед загадує одну пташку , діти повинні її відгадати по ознакам. Скажіть у синички хвостик короткий, а у сороки…, у дятла дзьоб міцний , а у снігура …
Логопед питає у дітей: «До годівнички спритний горобчик (що зробив?) підлетів…
(птахи - горобець, синичка, сорока, снігур, дятел )
1. Варіант: птахи на дошці.
2. Варіант: птахи  заховано. 
 
Д/гра «Увага»
Мета: закріплення правильної постановки питання до слів, що означають назву предмета.
Хід гри: I. уважно розглянути малюнки:
1. назвати малюнки з зображенням живих предметів, поставити до них питання (Хто?)
2. назвати малюнки з зображенням неживих предметів , поставити до них питання (Що?)
              II. у кожної дитини на столі по дві картинки: одна з живим предметом інша  з неживим. Логопед ставить питання Хто? Що? Діти піднімають відповідну карточку.


 Д/гра « Як ми одягаємось?»                                                    
Мета: закріплення словника по темі «Взуття», «Одяг», узгоджувати присвійні займенники з іменниками (мій, моя, моє, мої)
Хід гри: Логопед розставляє на дошці декілька картинок . Потім говорить початок речення: « Коля зібрався кататись на ковзанах і надів на себе …Діти закінчують речення, відбираючи потрібні картинки.
- Таня зібралася лягати спати і одягла (піжаму)
- На вулиці іде дощ і Руслан взув (гумові чоботи)
- Мама з Олею їдуть в гості і Оля одягла святкову (сукню).
- Саша і Катя їдуть ліпити снігову бабу і одягли (рукавички).
- Тато збирається на ділову зустріч і одягав (костюм)
- Щоб у Наталки не захворіло горличко , мама наказала її вдягнути (шарф)
- Влітку Тарасик і Микола пішли ловити рибу і одягли на голови (кепку) 
- Восени , щоб не замерзнути мама одягла (пальто)
- Оленка прийшла з вулиці зняла черевички і узула кімнатні (капці)
- Коля зібрався кататись на ковзанах і надів на себе (теплий светр).
Уявіть, що на картинках ваш одяг. Складіть речення за зразком: « Моя сукня». «Мої гумові чоботи…»
 

Д/гра « Що із чого зроблено»
Мета: активізація слів, що позначають ознаки предмета по матеріалу, вчити ставити до них запитання.
Хід гри: логопед показує картинку і запитує: «З чого зроблений предмет? ( Стіл зроблений з дерева. Він який? дерев’яний ).

Д/гра «Чим подорожує хлопчик?»                                 
Мета: закріпити назви різних видів транспорту, практичне поширення речення додатком у місцевому відмінку з  прийменники на. Засвоєння префіксальних дієслів.
Хід гри:  у кожної дитини на столі картинка з видом транспорту і складає речення: « Хлопчик їде на машині»…
Їхали ми їхали , до гори доїхали , гору переїхали і далі поїхали…
 
Д/гра «Над чим пролітає літак?»
Мета: поширення речення обставиною місця, вираженою іменником у формі орудного відмінка з прийменником над.
Хід гри: на дошці малюнки із зображенням гір, моря, річки… Літак пролітає над лісом…
   
Д/гра « Чий хвостик?» Казка «Рукавичка» 
Мета: утворення присвійних прикметників із суфіксами –ов, -ач ,-яч, утворення дієслів від звуконаслідувальних слів, визначення зайвого, закріплення антонімів.
Хід гри: … прибігла собачка побачила рукавичку і стала голосно гавкати , почули звірі і бігти хто куди , дивиться дід, а звірі так хутко тікали , що хвостики розгубили , де чий хвостик? Ось лисячий, вовчий… Чий хвостик зайвий ? 
( півнячий?)
У мишки хвіст гладенький , а у лисички…, у зайчика вушка довгі , а у вовка…, ведмідь великий , а жабка ….А скажіть хто із тварин , як говорить?
    

Д/ гра « Магазин овочі – фрукти»
Мета: розвивати уміння характеризувати предмети по деяким ознакам, утворення іменників із зменшено – пестливими суфіксами.
Хід гри: На столі перед дітьми розложені овочі та фрукти. Діти подивіться, наші корзинки пусті, зараз ми з вами розкладемо овочі у широку корзину, а фрукти у довгу. Логопед – покупець   говорить, що йому потрібен овоч гіркий, круглий, жовтий. Один з дітей , той хто вгадав     
вставляє в корзинку для овочів картинку із                          
 зображенням  цибулі,  гра продовжується поки жодного предмета не залишиться, а тепер назвіть лагідно кожний предмет , який ви вгадали. 
 
Д/гра  « Знайди мене!»                                                           
Мета: розвивати вміння співвідносити предмет і його ознаку, ставити запитання до слів, що означають ознаку предмета.
Хід гри:  На дошці виставлені предметні картинки, логопед читає по картці слово . Дитина називає предмет і ставить запитання: Який? Яка? Яке? Які? і називає ознаку (рукавички які? теплі). Картка із словами: дерев’яний стіл, гумові чоботи,  пухнастий котик, хитра лисиця, цікава книжка, високе дерево, дерев’яні двері , спілий апельсин, залізна машина, глибока річка, прозоре вікно, запашна квітка, дрімучий ліс, цегляний будинок.
 
Гра «Закінчи малюнок»
Мета: розвивати уміння впізнавати предмет по його діях.
Хід гри : у кожної дитини аркуш паперу на якому намальовано 4 кола і 2 півкола. Логопед називає дії предмета , дитина повинна відгадати і домалювати потрібні елементи в малюнку.
1. Він захищає від дощу.
2. Світить, гріє, піднімається, опускається.
3. Він росте в лісі, під пеньочком.
4. Росте, розкривається, пахне.
5. Іграшка , яка уміє пригати, літати, котитись.                               
6. Росте на дереві, спіє, червоніє, наливається.

Д/ гра «У кого скільки?»
Мета: практичне оволодіння формою множини предметів.
Хід гри: картинки роздаються дітям . Починає гру дитина вибрана лічилкою. Він говорить: «У мене огірок. У кого таких предметів багато?» Встає інша дитина і говорить : «У мене огірки. А у тебе що?» (викликаючи іншу дитину).
( банан, груша, метелик, кулька, чашка, подарунок, сніжинка, ракета, олівець, квітка, листок, кіт, гриб

Д/гра «Що потрібно ляльці?»
Мета: вчити дітей вживати в мові іменники в Н. в., З.в., О.в., розрізняти предмети за їх призначенням. Розвивати спостережливість, увагу, мову. 
Матеріал: 5 великих карток, 30 маленьких картинок.
Хід гри: познайомити дітей зі змістом великих карток, запитати для чого потрібен кожний предмет , зображений на маленькій картці, роздати маленькі картки дітям , логопед задає запитання:
* Таня збирається на прогулянку. Що вона вдягне та взує? (шубу, шарф, шапку, кофту, рукавички, чобітки);
* До Тані пришли друзі чим вона буде їх пригощати? (яблуками,  шоколадом, пиріжками, морозивом ,цукерками тортом);
* Таня захотіла спати що їй для цього потрібно? (ліжко, подушка, ковдра, піжама);
* Таня грається. Чим вона грається? (лялькою, м’ячем, дзигою, мотрійкою,  пірамідою, машиною);
* Таня готується до обіду. Що вона поставить на стіл? (тарілку, чашку, чайник, ложку, виделку , хлібницю). Діти приносять картинки , які необхідно для відповіді на запитання. Вимагати від дітей використання іменника в потрібному відмінку.

Д/гра «Кого ти годуєш?»                                                                                                 
Мета: вправляти дітей у використанні давального відмінка,
( о. в. чим?), словотвір іменників у значення недорослості із суфіксом –ен, множини, ознайомити з порядковим числівником перший, та прислівником останній. 
Хід гри: на  дошці розложені картинки свійських тварин та предметні малюнки (зерно, кістки, сіно, молоко і т. д.). Логопед пояснює, що наші мами загубили своїх діток найдіть їх, назвіть і поставте біля мами ( у свині – поросята),а зараз потрібно нагодувати всіх тварин, називаючи при цьому кого і чим годуватимуть діти. Наприклад: "Це сіно. Сіно я віддам , корові”.
Коневі? – траву , кролику – моркву, собаці – кістку, кішці – молоко і рибку, курці – зерно і черв’ячки, свині – кукурудзу, ( білці – горішки і гриби, мишці – сир, пташці – черв’ячка , ведмедю – мед). Кого ми годували першим, а кого останнім. 

Д/гра «Чого не стало?» (іграшки, тварини)
Мета: вправляти дітей у використанні родового відмінку. Розвивати увагу, пам'ять .
Хід гри: на дошці  виставляється ряд малюнків. Дітям пропонується їх запам’ятати. Потім діти закривають очі, а логопед забирає одного малюнка і запитує: "Чого не стало?”

Д/гра «Що подарувала Снігурочка?»
Мета: вправляти дітей у використанні знахідного відмінку, описати предмет добрати до нього ознаки.
Хід гри: логопед дістає "Чарівний мішечок”, у якому знаходяться різні іграшки. Дітям пропонується занурити руку в мішечок, спробувати на дотик визначити, який предмет вони знайшли, описати його , дібрати ознаки, а потім дістати іграшку і сказати: "Мені Снігурочка подарувала собачку” і т. д.

Д/гра «Від кого втік Колобок»
Мета: вправляти дітей у розрізненні прийменника "від”. розвивати пам’ять, мовлення.
Хід гри: дітям пропонується розглянути ілюстрації до казки "Колобок” і сказати від кого втік Колобок.
( від діда з бабою, від зайця, від вовка, від ведмедя, а від кого не зміг втекти? від лисички).
            
Д/гра «Чого не вистачає?»                                           
Мета: вправляти дітей у використанні родового відмінка. Розвивати увагу, мовлення.
Хід гри: дітям роздаються малюнки і пропонується скласти речення. Наприклад: "У лижника не вистачає лиж” (м’яча у футболіста, санчат у хлопчиків і т. д.)
( у квітки – пелюстки, у будинку  – даху, у машини – коліс , у дерева – листочків, у каструлі – кришки, у чайника – носика, у грибочка – ніжки, у рибки – хвостика, у стола – ніжки , у годинника – стрілок, у конячки – хвоста, у зайчика – вушок, у сніговика - відра.

 Д/ гра «Хто де живе?»
Мета: вправляти дітей у використанні прийменників "у”. Розвивати мислення, мовлення.
Хід гри: дітям роздаються малюнки, на яких зображено, хто де живе. Логопед задає дітям запитання по змісту малюнка, діти відповідають повним реченням. Наприклад: "Де спить ведмідь зимою?”. (Ведмідь спить у барлозі ).
(білка – у дуплі, собака – у буді, риба – у воді, зайчик – у норі, жаба – у воді (болоті), павук – у павутині , шпак – у шпаківні, пташка – у гнізді, мураха – у мурашнику, бджілка – у вулику, ведмідь – спить у барлозі , мишка – у норі, хом’як – у нірці ( на полі)          

 Д/гра «Буратіно»                                                           
Мета: вправляти дітей у використанні орудного відмінку. Розвивати увагу.
Хід гри: дітям пропонується послухати речення, які склав Буратіно і виправити його помилки. Зразок відповіді: «Картину малюють щіткою?» , «Картину малюють фарбами, а щіткою чистять зуби».

Дрова рубають ножем ( сокирою), а ножем ріжуть хліб
Суп їдять пилкою (ложкою), а пилкою пилять дошки.
Цвяхи забивають рушником (молотком), а рушником витирають обличчя.
Город копають пилососом (лопатою), а пилососом чистять килим.
Рибу ловлять дзигою (вудкою, а дзигою граються.
Воду кип’ятять лійкою (чайником), а лійкою поливають квіти
Д/гра «Веселі будиночки»
Мета: вчити дітей визначати звуки в певній позиції (на початку або кінці слова).
Хід гри: у кожної дитини картинка , вона повинна назвати що (або хто ) намальований і сказати: який звук стоїть на початку (або в кінці) слова. В якому будиночку живе слово?

Д/гра «Чарівні карточки»
Мета: вчити дітей  впізнавати букву за її графічним зображенням, співставляти букву і звук, визначати перший звук у слові.
   
Д/гра «Що за красуня?»
Мета: вчити дітей визначати пори року , називати їх та диференціювати ознаки кожної пори року.
Хід гри: логопед роздає дітям маленькі картинки на яких зображена  одна з ознак пори року , дитина називає ознаку і  
ставить картинку до  певного ігрового поля.

 

Категорія: Дидактичні ігри | Додав: ІРУХА | Теги: гра, дидактична гра
Переглядів: 11788 | Завантажень: 322 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 1
avatar
3 chulachka • 01:59, 07.02.2013
Шановна Ірино! Дякуємо Вам за надісланий матеріал. Нажаль, не змогла Вам відповісти по ел. пошті, так як адреса Ваша недоступна для відповіді. Створіть нову поштову скриньку.
ComForm">
avatar
АДМІНІСТРАТОР
Пошук
ВЕБІНАРИ
УЧАСНИКИ
Сьогодні зареєстровано користувачів: 1
Вчора зареєстровано користувачів:
Всього зареєстровано користувачів 18946
ЛОГОПЕДІЙКА
ЧАТ УЧАСНИКІВ
ДЯКУЮ КОЛЕГАМ
  • Любов/chulachka
  • надія кульчицька/настя
  • Юлия Кошалковська/Юлия_11_88
  • Ирина Демьянчук/Ирина
  • Рита Ступка/Марго
  • валентина павлюк/valia
  • Олеся/olesya
  • ольга/vadysan
  • /Julia_Potapenko
  • Ірина Поліщук/Marry
  • Алла Мозгова/АЛЛОЧКА
  • Снежана Григорьева/СнеГ
  • Наталя/Natalia
  • Ангелина евдакова/Angeli
  • Юлія Отришко/Juliya
  • /olshim
  • надія/надійка7804
  • Инна/anirambe
  • Юлия Горда/yug
  • /Ler
  • Маряна/shmasya
  • Леся/КЛЯ
  • Наталья Федотова/logo
  • Аліна Луценко/alina
  • Валентина Галич/valentina
  • Наталия Съедина/Наті
  • Тетяна/Скорпіон-Тетяна
  • Наталія Ткачишин/NaTka
  • Альонка/sko
  • юля/про
  • Наталья Владимировна погоріла/nata
  • Катерина Міхєєнко/katjazzz
  • Інна/vbhjckfdf
  • Олена/Ленчик
  • Andriy Poshyvak/dusik
  • Олена Шадура/kostima
  • Альона Шадура/kostimka2616
  • Юлія Отришко/uleanochka
  • Алена Рага/superalenaraga
  • леся Чаплінська/Lisa
  • /Ксенія
  • Наталья/Муха
  • Ольга Минайлюк/Ольга
  • Юлія Демченко/jula2222
  • Марина Касінова/Маріне
  • /Iriska
  • Татьяна Кузнецова/nezabudka12345
  • Светлана Егорова/Светлана
  • Галина Воробець/бджілка
  • Людмила Назаренко/Ljuda
  • /Гармонія
  • Орися Коропатніцька/логопед
  • Лілія Гарбар/Лілька
  • /viki
  • Лілія Подлісецька/maks110410
  • /nadja
  • Олена Динь/Hellen
  • Іра Ферт/ІРУХА
  • Катерина Глинська/Яшма
  • Надежда Захарова/DANIN
  • Elena kuzmenko/anell
  • Валентина/Lapka
  • Кристина Кузьменко/Кристина19
  • Елена/bulitsh
  • galina/kanoe
  • Saint Nicholas Day 2012 Батючок/zxcvvbbn
  • Виктория Макогон/Виктория2920
  • Copyright MyCorp © 2024
    Сайт створено у системі uCoz