ДІАГНОСТИКА РІВНЯ ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ
Для
вивчення рівня зв'язного мовлення використовується методика «переказу тексту».
Дітям пропонується прослухати невеликі за обсягом незнайомі оповідання або казку.
Перекази дітей записують та аналізують за
такими показниками:
1.
Розуміння тексту – чи правильно дитина формулює основну думку.
2.
Структурування тексту – уміння послідовно і точно побудувати переказ
(ґрунтується на основі зіставлення переказу і структурою тексту).
3.
Лексика – повнота використання лексики тексту; заміна авторських виразних
засобів власними.
4.
Граматика – правильна побудова речень; уміння використовувати складні речення.
5.
Плавність мовлення – наявність або
відсутність дихальних пауз.
6.
Самостійність переказу – наявність або відсутність підказок педагога під час
переказу, необхідність повторного читання тексту.
Кожний з
цих показників оцінюється окремо. Вища оцінка відтворення тексту – 12 балів.
-
2 бали - правильне відтворення
-
1 бал незначне відхилення від тексту, відсутність граматичних помилок,
тривалих пауз, невелика кількість підказок;
-
0 балів неправильне відтворення, порушення структури тексту, бідність
лексики, численні паузи, потреба підказок
-
Таким
чином оцінка10 - 12 балів відповідає високому рівню відтворення тексту; 6 - 9
балів – середній рівень; менше 6 балів –
низький рівень
|