Чарівний куб Розвиваючий посібник для дітей 3 – 7 років
Гра-конструктор «Чарівний куб» є багатофункціональним розвиваючим посібником для дітей 3-7 років. Він призначен як для спільної діяльності з дорослим, так і для самостійної гри дітей. При роботі з посібником у дошкільників розвиваються дрібна моторика пальців рук, сенсорне і просторове сприйняття, увага, пам'ять, мислення, уява, зв'язна мова, розширюється словарний запас, формується культура спілкування. Крім того, «Чарівний куб» дозволяє дітям отримати заряд позитивних емоцій і задоволення від процесу гри. Посібник включає шість двосторонніх килимків, які з'єднуються за допомогою гудзиків, блискавок, кнопок , і куб з різноколірними гранями, на які нашиті прозорі кишеньки для розміщення в них різних наочних і сюжетних картинок, схем і символів. Картинки можуть замінюватися на розсуд педагога відповідно до розвиваючих цілей гри, а значить, в іграшці закладені великі можливості для її варіативного використання. Ігри з «Чарівними килимками» Мета: Розвиток дрібної моторики рук Зміст: Застібання і розстібання роз'ємних і нероз'ємних блискавок, ремінців, кнопок, гачків, гудзиків, зав'язування вузлів, бантиків, виконання шнурування. Варіант І: Гра « Електронна муха». Мета: розвиток просторових орієнтувань, закріплення понять вгорі, внизу, справа, зліва, в центрі. Обладнання: панно, муха-фішка. Варіант ІІ: Гра «Склади казку» Мета: розвиток зв’язного мовлення, закріплення лексико- граматичних стосунків Обладнання: різні сюжетні картинки, розміщені на килимках. Ігри з «Чарівним кубом» Варіант Гра «Абетка настрою» Мета: визначення емоційного настрою дитяти. Обладнання: кольорові грані куба, піктограми, картинки із зображенням героїв, які знаходяться в різному настрої. Зміст: Який колір у тебе сьогодні улюблений? (Вибери свій настрій.)
Варіант Гра «Змалюй настрій героя». Мета: розвиток міміки, емоційної сфери, відчуття співпереживання казковому героєві. Обладнання: картинки із зображенням настрою героїв. Варіант Гра «Знайди помилку художника». Мета: розвиток зорового сприйняття Обладнання: сюжетні картинки. Варіант Гра «Скажи навпаки». Мета: розвиток антоніми. Обладнання: наочні картинки (високий - низький, веселий - сумний, голодний - ситий, злий - хороший). Варіант Гра «Як голос подає, пересувається, захищається?» Мета: розширення і активізація дієслівного словника. Обладнання: наочні картинки (кішка нявкає, мурлычет; біжить, йде, крадеться; дряпається, кусається, пирхає, шипить). Варіант Гра «Скільки? (Назви предмет стільки ж раз.)» Мета: вправа на узгодження числівника з іменником. Обладнання: певна кількість предметів, наочна картинка з цифрою (сім курчат; одна миша, дві миші, три миші, чотири миші, п'ять мишей). Варіант Гра « Назви ласкаво». Мета: вправа в освіті іменників із зменшувально пестливими суфіксами. Обладнання: наочні картинки (майка - маечка, пальто - пальтечко, піджак - піджачок). Варіант Гра «Підбери ознаки». (Який предмет за кольором, формі, матеріалу?) Мета: розширення словника ознак, вправа в узгодженні прикметників з іменником. Обладнання: наочні картинки (яблуко - червоне, кругле, велике, стигле, соковите, солодке, свіжіше і так далі). Варіант Гра «Підбери дії». Мета: розширення дієслівного словника, вправа в узгодженні дієслова і іменника. Обладнання: наочні картинки (білка - скаче, пустує, перестрибує, запасається, ховається, захищається, цокає; синиця - летить, підлетіла, перелетіла, пролетіла, вилетіла). Варіант Гра «Чий предмет?» Мета: вправа в узгодженні займенника і іменника. Обладнання: наочні картинки (спідниця моя, шорти мої, светр мій, пальто моє). Варіант Гра «Чий? Чия? Чиє?» Мета: вправа в узгодженні прикметника з іменником. Устаткування: сюжетні картинки (лисячий хвіст, ведмедяча лапа, заяче вухо, білячі вуха). Варіант Гра «Склади розповідь по картинці». (Склади розповідь за схемою.) Мета: розвиток зв'язного мовлення Обладнання: сюжетні картинки, схеми пропозицій. Варіант Гра « Назви і поясни». (Назви і опиши.) Мета: розширення і активізація словарного запасу, розвиток зв'язної мовлення, мислення. Обладнання: наочні картинки. Варіант Гра « Порівняй». Мета: розширення і активізація словарного запасу, розвиток зв'язної мовлення, мислення. Обладнання: пари наочних картинок (лисиця - кіт, курка - качка, крісло - стілець). Варіант Гра «Пригадай казку». Мета: виховання інтересу до художнього твору, розвиток пам'яті, мови. Обладнання: сюжетні картинки із зображенням казкових героїв, сюжетів знайомих казок. Варіант Гра «Придумаємо разом історію (казку)». Мета: навчання придумуванню повчальних і розважальних історій, розвиток зв'язної мовлення, фантазії і уяви, моделювання бажаної поведінки, емоційне розкріплення. Обладнання: наочні картинки із зображенням казкових героїв, звірів, предметів. Закріплення образу артикуляції звуків Варіант Гра «Виконай вправу артикуляції». Мета: закріплення правильних устроїв артикуляцій. Обладнання: артикулемы, схеми-символи вправ артикуляцій. Варіант Гра «Взнай звук по артикуляції». Мета: закріплення правильних образів артикуляцій. Обладнання: артикулемы, схеми звуків. Варіант Гра «Вгадай звук і придумай слова на нього». Мета: закріплення навику визначення звуку по артикуляції, по звукових символах. Обладнання: артикулемы, звукові символи. Варіант Гра «Назви перший (останній) звук в слові». Мета: закріплення навику виділення першого (останнього) звуку в слові. Обладнання: звукові символи, наочні картинки. Варіант Гра «Придумай слово на заданий звук». Мета: закріплення навиків звукового аналізу. Обладнання: артикулемы, схеми звуків. Варіант Гра «Прочитай слово по перших звуках». Мета: закріплення навику звукового аналізу і синтезу. Обладнання: картки з наочними картинками, по перших звуках в назві яких можна прочитати слово (мухомор, акула, фарби - мак). Варіант Гра «Назви букву і пригадай слова з таким звуком». Мета: закріплення зорового образу букви, навику звукобуквенного аналізу. Обладнання: букви. Варіант Гра «Визнач, скільки звуків (складів) в слові». Мета: закріплення навику звукового (складеного) аналізу слів. Обладнання: наочні картинки. Варіант Гра «Назви всі приголосні, голосні звуки в слові. Мета: закріплення навику звукового аналізу слів. Обладнання: наочні картинки. Варіант Гра «Чітко мов слово, на кожен склад, перекладаючи куб з руки на руку. Мета: закріплення навику вживання слів із складною складеною структурою. Обладнання: наочні картинки (велосипедисти, мотоцикліст, міліціонер, фотограф, акваріум, екскаватор). Варіант Гра «Прочитай склад і додай до нього ще один (два), аби вийшло слово». Мета: закріплення навику звукослогового аналізу слів. Обладнання: склади. Варіант Гра «Розгадай ребус». Мета: закріплення навику звукового аналізу і синтезу слів, розвиток мислення. Обладнання: ребуси. Варіант Гра «Ігри – криптограми» Мета: розвиток зорового сприйняття образу букви, просторових вистав, мислення. Обладнання: криптограми